וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס הסולארי ינסה לטוס גם בלילה

מטוס המונע מאנרגיה של השמש בלבד המריא במטרה לעשות היסטוריה ולטוס במשך 24 שעות. יוזמי הניסוי מקווים להוכיח כי ניתן להשתחרר מהתלות בדלק פחמני

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

מטוס ניסוי יצא אמש (רביעי) משדה תעופה בשוויץ בניסיון היסטורי לטוס במשך יממה באמצעות אנרגיית השמש בלבד. ה"סולאר אימפאלס" יטפס באיטיות לגובה של 8,500 מטרים על מנת למלא את תאי הסוללות שנמצאים על כנפיו. בשעות הערב הוא אמור לרדת לגובה של 1,500 מטרים ולטוס עד מחר בבוקר עם האנרגיה שנצברה.

את ה"סולאר אימפאלס" מטיס אנדרה ברושברג, אחד מיוזמי הטיסה, יחד עם ברטראן פיקאר, שהיה הראשון שהקיף את כדור בארץ בכדור פורח לפני יותר מעשור. "זה ברור שזה משהו שונה לחלוטין, לפחות בתעופה, אבל זה גם משהו שונה לחלוטין ממה שקיים בחברה שלנו", אמר פיקאר. "המטרה היא לטוס באוויר ללא דלק. המטרה היא להראות שאנחנו יכולים להיות הרבה פחות תלויים באנרגיה של דלק מאובנים ממה שאנשים חושבים".

המיזם החל לפני שבע שנים, ואב-הטיפוס של המטוס נבנה בשנה שעברה. מטרת היזמים היא לטוס מסביב לעולם ב-2013 או 2014. המטוס משתמש באנרגיית שמש בלבד, שמטעינה את הסוללות בכמות המספיקה, בתיאוריה, לטיסה בחושך במשך שבע עד שמונה שעות.

המטוס מעוצב בצורת שפירית, ומוטת הכנפיים שלו היא 63 מטרים, כמו זאת של מטוס איירבוס 340A. עד כה הוא ביצע לפחות 19 טיסות ניסוי למשך 14 שעות במהלך שעות אור היום. ניסיון הטיסה הראשון בוטל שעות לפני ההמראה המתוכננת בשבוע שעבר לאחר שהתגלה כשל באחד מהמרכיבים האלקטרוניים, אך הוא תוקן לאחר מספר ימים.

עדכון ראשון: 20:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully