וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ננקוט בצעדים למען משא ומתן ישיר

בראיון לרשת הטלוויזיה ABC, חזר ראש הממשלה נתניהו על הבטחתו כי ישראל תנקוט בקרוב בצעדים נוספים על מנת לשכנע את הפלסטינים לחזור לשיחות ישירות. "אנחנו רוצים שאבו מאזן יתפוס את ידי, ילחץ אותה ויקיים מו"מ על הסדר קבע לשלום"

ישראל מוכנה לנקוט בצעדים נוספים על מנת להקל על תנועת הפלסטינים בגדה המערבית וזאת במטרה לגרום ליו"ר הרשות הפלסטינית להסכים לשיחות שלום ישירות, כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ראיון ברשת הטלוויזיה האמריקאית ABC. נתניהו התחמק מלענות על השאלה האם הוא מוכן להאריך את הקפאת הבנייה בגדה לאחר פקיעתה בסוף ספטמבר.

יום אחרי פגישתו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, חזר נתניהו על קריאתו לחדש את השיחות הישירות עם אבו מאזן, שהוקפאו בסוף 2008. בתום הפגישה אמר אובמה לעיתונאים כי הוא מאמין שישראל מעוניינת בשלום ורצינית בכוונתה לפתוח בשיחות ישירות עם הפלסטינים. הוא אף הביע תקווה ששיחות כאלה יחלו עוד לפני תום הקפאת הבנייה בשטחים.

עוד אמר נתניהו בריאיון כי אחד מהצעדים שישראל מוכנה לנקוט הוא "הקלה נוספת של התנועה ולהוציא לפועל כמה מיזמים כלכליים. "הנקודה היא, שאנו מוכנים לעשות את זה. אבל אנחנו רוצים לראות סוף סוף דבר אחד: אנחנו רוצים שאבו מאזן יתפוס את ידי, ילחץ אותה, יישב ויקיים משא ומתן על הסדר קבע לשלום בין ישראל לפלסטינים , אמר נתניהו.

בהמשך היום צפוי ראש הממשלה להיפגש עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון ועם מנהיגי הקהילה היהודית האמריקאית בניו יורק.

"הקפאת הבנייה היא התחייבות ישראלית"

הפלסטינים הגיבו בספקנות להבטחתו של נתניהו כי ינקוט "בצעדים קונקרטיים" בתוך מספר שבועות כדי לשכנע אותם לקיים שיחות ישירות. "כולנו מקווים ששיחות הקרבה יניבו את ההתקדמות הנחוצה, שתצדיק התקדמות לעבר משא ומתן ישיר בספטמבר", אמר חסן חטיב, דובר הרשות הפלסטינית. "אנו גם מקווים שעד אז ישראל תפסיק לחלוטין את הבנייה בהתנחלויות, בכדי ששני הצדדים יוכלו להתקדם לשיחות ישירות".

בתוך כך גם חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת התייחס לשיחת אובמה-נתניהו, והצהיר כי הרשות הפלסטינית תסכים למעבר לשיחות ישירות רק לאחר הקפאה מוחלטת של הבנייה. "המפתח למעבר למשא ומתן ישיר נמצא בידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו", אמר עריקאת. לדבריו, "ברגע שנתניהו יחליט להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, ובתוכן ירושלים, ולחדש את המשא ומתן על הסדר הקבע מהנקודה שבה הוא הופסק בדצמבר 2008 - נעבור לשיחות ישירות". עריקאת הבהיר כי ישראל מחויבת להפסיק את הבנייה בהתנחלויות: "לא מדובר בתנאי פלסטיני אלא בהתחייבות ישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully