וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה מול ביתו של ברקת: הוא משרת עמותות ימין

פעילי תנועת "סולידריות שייח' ג'ראח" ותושבי שכונת בית הכרם בירושלים הפגינו מול ביתו של ראש עיריית ירושלים במחאה על תוכניתו לבנות גן ארכיאולוגי בשכונת הבוסתן

עשרות פעילי שמאל הפגינו הערב (שלישי) מול ביתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, במחאה על הכוונה להרוס 22 בתים בשכונת הבוסתן, הסמוכה לסילוואן, ולהקים במקומם את "גן המלך", פארק ארכיאולוגי. בקול ישראל דווח, כי המשטרה לא אישרה את ההפגנה, אולם המפגינים טענו כי מדובר במשמרת מחאה שאינה זקוקה לאישור המשטרה.

המפגינים, רובם פעילי תנועת "סולידריות שייח' ג'ראח", הפגינו יחד עם נציגים של תושבי שכונת בית הכרם בירושלים. הם הציעו במהלך ההפגנה להפוך גם את ביתו של ברקת לפארק ארכיאולוגי וטענו כי "לא ייתכן שבשם פנטזיות תנ"כיות מופרכות מאות אנשים יאבדו את ביתם".

אלי אדלמן, ממארגני ההפגנה אמר: "אנחנו מוחים על כך שראש העיר שלנו מוכן לפגוע בתושבים החיים בביתם, בשביל פנטזיות תנ"כיות שמטרתן האמיתי היא ייהוד מזרח ירושלים ודחיקת רגלי תושביה הפלסטינים. ניר ברקת נבחר על ידי תושבי ירושלים, אבל פועל כמשרתן של עמותות הימין. המדיניות שלו מזיקה למרקם החיים העדין במזרח ירושלים. החלטנו שגם ביתו שלו צריך להיות מפונה ובמקומו יוקם גן ארכיאולוגי - גן ראש העיר. הלל הזקן אמר "מה ששנוא עליך אל תעשה לרעך" – אולי זו הדרך שמר ברקת יבין את המסר".

בין השלטים שנשאו המפגינים - "מי היה מאמין שנתגעגע ללופוליאנסקי", "ברקת – סמרטוט של המתנחלים", "לא לארכיאולוגיה בשירות האידיאולוגיה", "ניר ברקת – אתה לא אינדיאנה ג'ונס" ו- "די לנישול – אין קדושה בעיר כבושה"
המפגינים נשאו גם שלט גדול עם הדפסה של משל כבשת הרש, והציעו לברקת "ללמוד קצת תנ"ך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully