וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 34 שנה: מלכת בריטניה תבקר בניו יורק

המלכה אליזבת השנייה תערוך ביקור קצר בתפוח הגדול, במהלכו היא תנאם בפני עצרת האו"ם, תבקר באתר אסון התאומים ותחנוך גינה לזכר הקורבנות הבריטים

ימים ספורים אחרי שארצות הברית חגגה את עצמאותה מבריטניה, תגיע היום (שלישי) המלכה אליזבת השנייה לביקור נדיר בניו יורק, במהלכו תנאם באו"ם ותבקר בגראונד זירו. זהו הביקור השביעי שאליזבת מקיימת בארה"ב מאז הפכה למלכת בריטניה. הפעם האחרונה היתה לכבוד חגיגות יום העצמאות ה-200 של המדינה ב-1976.

אחר הצהרים (שעון מקומי) צפויה המלכה לנאום בפני העצרת הכללית של האו"ם, בהיותה העומדת בראש 16 מדינות החברות בארגון. זאת הפעם השנייה בלבד שהיא תישא דברים בפני הארגון. נאומה הראשון היה ב-1957, בשנה הרביעית למלוכתה.

לאחר מכן תבקר המלכה באתר אסון התאומים בדרום מנהטן, שם היא תניח זר ותיפגש עם משפחות הקורבנות ואנשי צוותי ההצלה שפעלו במהלך הפיגוע ב-11 בספטמבר 2001. ואם זה לא מספיק, המלכה בת ה-84 גם תחנוך את גינת הזיכרון בכיכר האנובר שבדרום מנהטן לזכר 67 האזרחים הבריטים שנספו באסון התאומים.

הביקור העמוס בניו יורק יתקיים בסיומו של מסע בן תשעה ימים של המלכה ושל בעלה הנסיך פיליפ בקנדה, בין היתר, לכבוד יום העצמאות הקנדי. אף שארצות הברית כבר מזמן אינה מושבה בריטית, המלכה אליזבת נותרה דמות אהובה בעיני הציבור האמריקאי. בסקר של חברת גאלופ מסוף 2009 היא דורגה במקום השישי ברשימת הנשים המוערצות ביותר, אחרי מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שרה פיילין, אופרה ווינפרי, הגברת הראשונה מישל אובמה, ומזכירת המדינה לשעבר קנדוליסה רייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully