וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה דורש להקפיא, הממשל מעניק הטבות מס"

שעות לפני פגישת אובמה נתניהו בבית הלבן, מדווח "הניו יורק טיימס" כי למרות הגישה הנוקשה של ארה"ב כלפי ההתנחלויות, הממשל מעניק הטבות מס לאמריקאים שתרמו להתנחלויות

הטבות מס של הממשל האמריקאי מנוצלות לתמיכה בהתנחלויות, כך מדווח היום (שלישי) "הניו יורק טיימס". חקירה של העיתון מגלה כי במהלך העשור האחרון כ-40 ארגונים, רובם של אוונגליסטים, תרמו לישובים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים יותר מ-200 מיליון דולרים, וקיבלו על כך הקלות במס.

התרומות הלכו בעיקר לבתי ספר, בתי כנסת, ומרכזים קהילתיים - כולם מטרות המותרות על פי חוקי המס האמריקאיים. אולם לפי "הטיימס", בחלק מהכסף נעשה שימוש גם יותר בעייתי מבחינה חוקית, כמו דיור, כלבי שמירה, אפודי מגן, רובים צלפים, וכלי רכב למאחזים עמוק בתוך הגדה המערבית.

כתוצאה מכך נוצר מצב לפיו מצד אחד הממשלה האמריקאית מנסה להביא לסיום יותר מ-40 שנות ההתנחלויות בשטחים, בעוד שמשרד האוצר עוזר לקיים את אותן התנחלויות באמצעות הטבות מס לארגוני הצדקה שתורמים להן.

מציאות חדשה בשטח

לפי "הטיימס", חוקי המס האמריקאיים מקלים יותר מאלה של ישראל, האוסרים על תרומות למאחזים. הפרסום בעיתון מגיע בזמן רגיש במיוחד. היום ייפגשו הנשיא ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה צפוי אובמה ללחוץ על נתניהו להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות מעבר לפקיעתה בסוף ספטמבר.

השימוש בתרומות לקידום יעדי מדיניות חוץ אינו חדש. ארגונים אמריקאיים שתורמים לארגונים פלסטינים גם כן זוכים להטבות מס. אך תרומות להתנחלויות הן נושא מעורר מחלוקת לנוכח העמדה הנחרצת של הממשל האמריקאי שלא לאשר לישראל להשתמש בכספי הסיוע בהתנחלויות.

הטבות המס הקשורות בכך מעולם לא עלו לדיון. בכיר במחלקת המדינה של ארצות הברית אמר לעיתון כי הנושא בעייתי. "זה לא עוזר למאמצים שאנו עושים".

דן קרצר, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל הודה כי התרומות "שיגעו אותנו". אבל, הוא הוסיף "זה היה משהו שלא דיברת עליו בחברה". לדבריו, התרומות הפרטיות יכולות לתמוך לבדן במפעל ההתנחלויות. "כמה מאות מיליוני דולרים עושים הבדל רציני", והם יכולים ליצור מציאות חדשה בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully