וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות סופיות פולין: קומורובסקי הנשיא הבא

נשיא פולין הזמני ברוניסלב קומורובסקי גבר על יריבו ירוסלב ק'צינסקי בבחירות לנשיאות. קומורובסקי, שזכה ב-53% מקולות הבוחרים, הצהיר כי "היום הדמוקרטיה ניצחה"

המועמד לנשיאות פולין והנשיא הזמני ברוניסלב קומורובסקי זכה במירוץ לנשיאות, כך מסרה אחר הצהריים (שני) ועדת הבחירות במדינה. קומרובסקי, המועמד השמרני המתון מטעם מפלגתו של ראש הממשלה הנוכחי דונלד טוסק, זכה ב-53% מקולות הבוחרים לאחר מירוץ צמוד. בכך הביס קומורובסקי את יריבו ממפלגת האופוזיציה, ירוסלב קצ'ינסקי, אחיו התאום של נשיא רוסיה לשעבר לך קצ'ינסקי, שמת בהתרסקות מטוסו בחודש אפריל.

פרשנים פוליטיים בפולין העריכו כי המירוץ, שהיה צמוד באופן בלתי צפוי, לצד הבחירות המקומיות והבחירות לפרלמנט ב-2011 – עשויים להגביל את יכולתה של ממשלתו של טוסק בביצוע רפורמות חוקתיות, כלכליות ושלטוניות. חברת גולדמן סאקס התייחסה לנצחונו של קומורובסקי, ובהודעה שפרסמה לקהל לקוחותיה נכתב כי "תוצאות הבחירות לנשיאות הן חיוביות עבור הכלכלה הפולנית. כך לא סביר שהממשלה תבצע רפורמות קיצוניות בטרם הבחירות לפרלמנט ב-2011".

לאחר הדיווחים המוקדמים על ניצחונו הדחוק של קומורובסקי, הודה קצ'ינסקי בתבוסתו בבחירות בנאום בפני תומכיו. לעומתו, קומורובסקי אמר במסיבת עיתונאים כי "היום הדמוקרטיה ניצחה, הדמוקרטיה של פולין. חשוב לבנות אחדות ולא לעודד פילוג".

מפלגת ה"פלטפורמה", בראשה עומד ראש הממשלה טוסק, תתמודד במהלך השנה הקרובה עם שורה של קשיים: הגירעון התקציבי, חוב לאומי גבוה ובעיות במערכת הבריאות הציבורית. בתוך כך, במסגרת תפקידו של הנשיא הנבחר ניתנת לו הסמכות להציע חוקים או להטיל וטו על הצעות חוק (כך עשה לך קצ'ינסקי בעבר ביחס לחלק מהצעותיו של ראש הממשלה טוסק), בסמכותו להשפיע על מדיניות החוץ של פולין וכן למנות דמויות מפתח בממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully