וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט לקהילה הבינ"ל: ליחצו על חמאס

אביו של החייל החטוף, נאם בפני באי הקונצרט המיוחד שנערך בפארק אשכול למען שחרור בנו והדגיש כי הקהילה הבינ"ל אחראית להביא לשיפור בתנאי החזקתו של גלעד. "כפי שתמכתם בתושבי עזה, כך עליכם להפעיל לחץ על חמאס למען גלעד"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכה: עידן גוראל)

בפארק אשכול שבנגב התקיים הערב (שישי) קונצרט מיוחד תחת הקריאה להשבתו של החייל החטוף גלעד שליט. בקונצרט השתתפה התזמורת הפילהרמונית בניצוחו של זובין מהטה וכן הזמר שלמה ארצי. בפתח הקונצרט ואל מול 10,000 הצופים אמר נעם שליט, אביו של החייל החטוף, כי כשם שידעה הקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל לשם שיפור התנאים "ההומניטריים" של תושבי עזה – כך עליה לפעול לטובת גלעד.

שליט הוסיף כי "אני קורא לקהילה הבינלאומית, לקהילה האירופית, לממשל האמריקאי, לאו"ם, לקוורטט ולנציגו במזרח התיכון טוני בלייר: כפי שאלה ידעו להפעיל לחץ על ישראל לנקוט בצעדים הומניטריים כלפי עזה ותושביה - באותה מידה ובאותה נחישות יש להפעיל לחץ על חמאס ומנהיגיו, שיבצעו צעדים הומניטריים קטנים ופשוטים עבור גלעד, בננו".

שליט התייחס שוב לסוגיית המחיר שתידרש ממשלת ישראל לשלם עבור שחרור בנו. "שחרור כאלף אסירים פלסטינים ואסיר ישראלי אחד - זו גם פעולה הומניטרית ממדרגה ראשונה". שליט סיכם את דבריו ופנה אל רבבות תומכי המאבק להחזרת בנו: "אני מבקש ומפציר בעשרות אלפי האזרחים המלווים אותנו: אל תשכחו את גלעד, שמחכה לנו וזועק אלינו את זעקתו החרישית מתוך האפלה, כשהוא מנותק ממשפחתו, מחבריו ומכל העולם".

"לא לחזור על טעויות"

לאחר שהצעדה למען שחרור שליט הגיעה לתל אביב, הדרימה משפחת שליט לאירוע שהתקיים אחר הצהרים במעבר כרם שלום, המקום בו נחטף גלעד לפני ארבע שנים. אביו של גלעד, נעם שליט, אמר במהלך האירוע כי "אנו נמצאים פה היום במקום בו נחטף גלעד מכיוון שלא ניתן לתקן את הטעויות שנעשו. אנו מצפים מראש הממשלה בנימין נתניהו להחזיר את גלעד שליט הביתה ומקווים כי טעויות כאלו לא ישנו יותר".

במהלך האירוע, הקריאה שירלי תלמי, אחת מצוות הפעילים למען גלעד, מכתב שהועבר לראש הממשלה בנימין נתניהו על ידי עטרה ברק, אחותו של סגן חנן ברק, מי שהיה מפקדו של גלעד שליט ונהרג באירוע החטיפה.

במכתבה ביקשה ברק מנתניהו שיפעל לשחרור שליט במהרה: "אני פונה אליך כאחות שכולה, אל אח שכול, שיודע כמוני בדיוק, אם לא טוב ממני, מהו כאב האובדן והקושי הכרוך בו לאורך השנים. אם יש ביכולתך למנוע ממשפחה אחת במדינת ישראל את כאב האובדן של ההורים, נועם ואביבה שליט, כמו גם את כאבם של הדס ויואל, אחותו ואחיו של גלעד, את אותו כאב שמוכר לך כל כך, בידיך ההחלטה והאפשרות להציל חיים ולהשיב את גלעד לחיק משפחתו".

"אנו זקוקים לגלעד בבית"

ברק הוסיפה וכתבה כי היא "ערה לדיון הציבורי המתרחש סביב סוגיית שחרור האסירים. אולם, סבורה אני כי אל לנו להתנבא על חשבון חייו של גלעד. אני מבינה את הסיכון הכרוך בשחרורם ויחד עם זה אני מבינה את הסיכון הכרוך באי שחרורו של גלעד. אנו זקוקים לו בבית".

ברק כתבה עוד כי "אנו האחים השכולים, שאין בידינו האפשרות לשוב ולראות את היקר מכל שאבד, לא יכולים לשבת מנגד ולצפות כיצד משפחה נוספת מצטרפת למעגל זה. אנו האחים השכולים, שלא יכולים לבקש לסגור שוב עסקה עבור אחינו שנהרגו, מפצירים בך מר בינימין נתניהו לסגור עסקה ולהחזיר הביתה את גלעד חי". בתום הטקס המשיכה המשפחה לעבר פארק אשכול שם צפוי להתקיים קונצרט בניצוחו של זובין מהטה והתזמורת הפילהרמונית למען שחרורו של גלעד.

עדכון ראשון: 17:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully