וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק מציג: כך נתכונן למתקפה הבאה

שר הביטחון סקר בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת את איומי הטילים על ישראל. מדבריו עולה כי חיל האוויר לא יוכל להתמודד עם כל איומי חיזבאללה ושיש פתרון לבעיית הקסאמים

שר הביטחון אהוד ברק התייחס בצהרים (שני) לסוגי האיומים הבליסטיים הניצבים מול ישראל, תוך שהוא סוקר את מערכות ההגנה שישראל מפתחת בכדי להתגונן מפניהם. בנוגע לאיום רקטות הקסאם, הסביר שר הביטחון כי רק בתוכנית הרב-שנתית הבאה ייקבעו היעדים להמשך ההצטיידות במערכת "כיפת ברזל", שצפויה להיכנס לשימוש צה"ל לקראת סוף השנה. את הדברים אמר ברק במהלך דיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

בנוגע לאיומים בחזית הצפונית הסביר ברק כי חיל האוויר לא מסוגל לעצור את כל מקורות השיגור שכן חיזבאללה מחזיק בכ-40,000 רקטות ולכן חלק מההיערכות היא שתהיה התרעה באזורים מצומצמים ומדויקים. "בעתיד, תהיה אפשרות לתת התרעה נקודתית לאזרח דרך המכשיר הסלולרי שלו", אמר, "חלק מהשינוי הוא גם היבטים התקפיים". שר הביטחון המשיך ואמר כי מערכת ההגנה "קלע דוד" (לטווח בינוני עד ארוך) שתהיה מבצעית בעוד מספר שנים תיתן מענה לאיומים גדולים יותר. "זה יהיה סוס העבודה העיקרי של מערכות היירוט, זה מעל טווח הקסאם ופחות מהחץ", הסביר.

בכל הקשור לאיומים של טילים בליסטיים ארוכי טווח אמר שר הביטחון כי מערכת "חץ 3" נמצאת כרגע על שולחן השרטוטים ושתפקידה לתת מענה לטילים ארוכים יותר מתוכנית החץ המקורית. "רמת הדיוק הנוכחית של הרקטות הנורות עלינו אינה מאפשרת דיוק, אבל בעוד מספר שנים המצב יהיה שונה וזה יחייב אותנו להיערך לכך", אמר ברק. לגבי עלות הפרויקט טען שר הביטחון כי "צריך להסתכל על זה בעלות של יום לחימה ובהיקף הנפגעים בעורף. זה יחסוך בעלות ימי הלחימה כשתהיה מערכת כזאת פרוסה הלחימה תתקצר באופן משמעותי וחופש הפעולה שלנו יגדל".

ברק התייחס גם למדיניות הסגר על עזה ואמר כי אין בכוונת ישראל להסיר את המצור הימי על הרצועה. "סחורה לעזה תיכנס דרך נמל אשדוד עם פיקוח שלנו", אמר והדגיש כי הקלות בסגר מחלישות את הצורך במשטים. "יש סימנים שמעידים שגורמים בעלי זיקה לטרור עומדים מאחורי המשטים הללו", הוסיף. לגבי היחסים עם ארה"ב הזהיר ברק שאילו ישראל לא תציג תוכנית מדינית, ייגרם לישראל נזק כבד ביחסיה עם בעלת בריתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully