וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: לא מתכוונים להתנצל בפני טורקיה

שר החוץ אינו מתרגש מאיומי הטורקים לנתק את יחסיהם עם ישראל, אם זו לא תתנצל על אירועי המשט לעזה. במהלך ביקור בליטא הוא הצהיר: "אין לנו שום כוונה להתנצל. אנו חושבים שההיפך הוא הנכון"

לישראל אין כוונה לענות לדרישתה של טורקיה ולהתנצל על מותם של תשעה ממשתתפי המשט לעזה. כך אמר היום (שני) שר החוץ של ישראל אביגדור ליברמן לאחר פגישתו בריגה עם שר החוץ של לטביה. ליברמן הגיב על דבריו של החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו בראיון לעיתון הטורקי "הורייט", לפיהם טורקיה תנתק את קשריה הדיפלומטיים עם ישראל, אם זו לא תתנצל על אירועי המשט, תפצה את טורקיה ותסכים לוועדת חקירה בינלאומית."אין לנו שום כוונה להתנצל. אנו חושבים שההיפך הוא הנכון", אמר ליברמן.

שר החוץ הוסיף ואמר כי "יש שינוי דרמטי במדיניות הטורקית, שנובעת משינוי פנימי במדינה. ניתן היה לראות זאת בהצבעה הטורקית במועצת הביטחון של האו"ם נגד הסנקציות על אירן, בניגוד לעמדת ארצות הברית. אנו סבורים שזו עמדה מוטעית, אך השינויים בטורקיה הם עניין פנימי ואנו לא מתערבים בכך".

דבריו של שר החוץ הטורקי לא הפחידו גם גורמים מדיניים בירושלים, שאמרו כי "ישראל לא חוששת מאיומי טורקיה לנתק את היחסים הדיפלומטיים עמה". בשיחה עם וואלה! חדשות אמר גורם מדיני כי "טורקיה איננה מתנהגת כמי שמעוניינת בהשבת היחסים למצב תקין ומנסה לגרור את ישראל להתנצחות פומבית שתוביל למעשה קיצוני. אין בכוונת ישראל לתת לטורקים את התענוג". לגבי דרישת טורקיה להקמת ועדה בינלאומית לחקירת אירועי המשט הצהיר הגורם כי כבר הוקמה ועדת בדיקה ישראלית עם משקיפים בינלאומיים.

בהתייחס לדרישת טורקיה שישראל תתנצל מסר הגורם: "עמדת ישראל ברורה והיא בוטאה בנאומו של ראש הממשלה". גורם אחר הזהיר כי ניתוק יחסיה עם ישראל עלול "לחזור אליה כבומרנג מצד שותפותיה במערב והיא תינזק מזה הרבה יותר מישראל".

בראיון שפורסם הבוקר בעיתון הטורקי "הורייט" אמר דאווט אולו: "בשבוע שעבר נפגשתי עם שר התעשייה והמסחר הישראלי בנימין בן אליעזר והעברתי לו מספר מסרים שאותם יעביר לממשלת ישראל. לא קבענו מועד מדויק לקבלת תשובה, אבל לא נמתין לנצח. טורקיה דורשת מישראל להתנצל, לפצות את משפחות הקורבנות של המשט ולהסכים לוועדת חקירה בינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully