וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלכה לעולמה לאה טייטלבוים, הרבנית מסאטמר

לאה טייטלבוים, שהייתה רעייתו של האדמו"ר הקודם מחסידות סאטמר, ואמם של האדמו"רים הנוכחים, נפטרה בבית חולים בניו יורק. שני בניה האדמו"רים הגיעו בטיסות כדי לשהות לצדה ברגעיה האחרונים

הרבנית מסאטמר, פעסיל לאה טייטלבוים, רעייתו של האדמו"ר הקודם מסאטמר ואמו של זה הנוכחי, הלכה אתמול (שני) לעולמה בבית חולים במנהטן שבארצות הברית.

טייטלבוים סבלה מבעיות בריאות במשך שנים רבות, והיא אושפזה בשבוע שעבר. היא הייתה רעייתו השנייה של האדמו"ר משה טייטלבוים, שנפטר בשנת 2006 בגיל 91. לבני הזוג יש שבעה ילידם וכיום עומדים בראש הקהילה שנים מבניו של טייטלבוים, הרב אהרון טייטלבוים והרב זלמן לייב טייטלבוים. באתר "בחדרי חרדים" דווח, כי שני האדמורים הגיעו בטיסות מיוחדות ושהו לצד אימם ברגעיה האחרונים.

הלוויתה של הרבנית תצא ממרכז חסידי סאטמר בוויליאמסבורג, בראשה עומד אחד מבניה, ומשם תמשיך לשכונת קריית יואל, מרכזם של חסידי האח השני. האחים האדמו"רים יספידו את אימם, כל אחד במקומו. לאחר מסע הלוויה בו צפויים להשתתף רבבות חסידים משני זרמי סאטמר, תיקבר הרבנית לצד בעלה.

חסידות סאטמר היא חצר חסידית שנוסדה ברומניה על ידי הרב יואל טייטלבוים. בעלה של הרבנית טייטלבוים, שהנהיג את החסידות אחריו, שימש גם כנשיא העדה החרדית. מרכזי החסידות נמצאים כיום בברוקלין שבניו יורק, אך חסידי סאטמר רבים חיים בישראל, בעיקר בירושלים ובבני ברק.

עדכון ראשון: 22:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully