וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנרל פטראוס החל לפקד על הכוחות באפגניסטן

הגנרל האמריקאי דייוויד פטראוס נכנס באופן רשמי לתפקיד מפקד הכוחות הבינלאומיים באפגניסטן. פטראוס הבטיח כי כוחותיו לא ייכנעו בפני הטליבן: "אנו כאן כדי לנצח"

הגנרל האמריקאי דייויד פטראוס קיבל היום (ראשון) באופן רשמי את הפיקוד על כ-150,000 חיילי כוחות ארצות הברית ונאט"ו באפגניסטן. בטקס כניסתו לתפקיד בבסיס הכוחות הבינלאומיים בקאבול, אמר הגנרל כי המלחמה בת תשע השנים באפגניסטן הגיעה לשלב קריטי. "כולנו מכירים בעובדת האיום שהטליבן, אל קאעדה וגורמים אחרים הקשורים לסינדיקט של הקיצונים, מהווים למדינה הזאת, לאזור הזה ולעולם", אמר פטראוס.

בשבוע שעבר אישר הסנאט פה אחד את מינויו של פטראוס לתפקיד במקום הגנרל סטנלי מקריסטל, שהודח בעקבות ביקורת שהוא ואנשי צוותו מתחו בראיון עיתונאי על אנשי הבית הלבן. הוא שירת בעבר כמפקד הכוחות בעירק וזכה לשבחים על שהצליח להפחית את האלימות במדינה.

על רקע נתונים כי יוני היה החודש הקטלני ביותר עבור כוחות זרים מאז תחילת הלחימה, ינסה פטראוס לשחזר את ההצלחה שלו מהלחימה בעירק גם באפגניסטן. לשם כך, הוא אמר, נאט"ו והממשלה המקומית צריכים לעבוד ביחד. לדבריו, כוחות הקואליציה לא ייכנעו בפני הטליבן, למרות ההערכות העגומות לגבי ההתקדמות בלחימה. "אנו כאן כדי לנצח", הוא אמר.

פטראוס התייחס גם לקודמו בתפקיד, ואמר כי הוא תרם רבות לאפגניסטן, ואף שיבח את "החזון, האנרגיה והמנהיגות שלו".
בשבוע שעבר אישר בית הנבחרים מימון בסכום של 33 מיליארד דולרים לשיגור חיילים נוספים לאפגניסטן. בכך יגיע מספר הכוחות הזרים במדינה ל-150,000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully