וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב שני צמוד בבחירות לנשיאות בפולין

המאבק על נשיאות פולין הגיע לשיאו. אזרחי המדינה יכריעו היום בין מועמד המרכז ברוניסלב קומורובסקי למועמד הימין השמרני ואחיו של הנשיא המנוח, יארוסלב קצ'ינסקי

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אזרחי פולין מצביעים היום (ראשון) עבור נשיא חדש, ויכריעו במרוץ הצמוד בין יו"ר הפרלמנט ברוניסלב קומורובסקי לבין יארוסלב קצ'ינסקי, אחיו התאום של הנשיא המנוח שנהרג בתאונת מטוס.

רוב הסקרים חוזים ניצחון דחוק לקומורובסקי, המועמד של מפלגת השלטון "המצע האזרחי" על ק'צינסקי, מנהיג מפלגת האופוזיציה הימנית-שמרנית "חוק וצדק". אף אחד מהם לא הצליח לזכות ב-50% מהקולות בסיבוב הראשון שנערך ב-20 ביוני. קומורובסקי מכהן כנשיא בפועל מאז שלך קצ'ינסקי, רעייתו ו-94 בני אדם נוספים נהרגו בהתרסקות מטוסם ברוסיה ב-10 באפריל.

"הבחירות הללו החלו עם טרגדיה. אני מקווה שהן יסתיימו עם הצלחה לפולין", אמר ק'צינסקי, בן 61, במהלך עצרת בחירות ביום שישי. יארוסלב ק'צינסקי כיהן כראש הממשלה תחת אחיו המנוח בין השנים 2006 ל-2007, והפסיד בבחירות הכלליות לראש הממשלה הנוכחי דונלנד טוסק.

בחירות שהחלו בטרגדיה

בעקבות הפסדו של קצ'ינסקי, הסתמכה מפלגת "חוק וצדק" על אחיו הנשיא לחסום יוזמות של הממשלה, והוא אכן השתמש בכוח הווטו שלו 18 פעמים במהלך כהונתו. בסיס התמיכה של האחים קצ'ינסקי היה מאז ומתמיד תושבים מבוגרים יותר מעיירות כפריות, בניגוד לתומכים הצעירים והליברלים של "המצע האזרחי", ולפיכך הם נאבקו ברפורמות במערכת הפנסיה ובמאמצי ההפרטה של הממשלה.

קומורובסקי נתפס כנשיא שיעבוד היטב עם מנהיג מפלגתו, ראש הממשלה דונלד טוסק, בניסיונם לרסן את הגירעון התקציבי. "יש לכם בחירה בין פוליטיקאי הנושא איבה וטינה, לעתיד עם חזון אופטימי לפולין", אמר קומורובסקי, בן 58, במהלך עצרת בחירות ביום שישי.

בפולין יש 30 מיליון בעלי זכות הבחירה מתוך 38 מיליון התושבים. 54% מהם הצביעו בסיבוב הראשון, בו זכה קומורובסקי ב-41.5% מהקולות לעומת 36.5% של קצ'ינסקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully