וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון מאשר: אירן העבירה מכ"ם לסוריה

הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" מקבל אישור מגורם בפנטגון שאמר כי אירן העבירה את מערכת זיהוי המטוסים לסוריה במהלך השנה שחלפה. ארה"ב הביעה דאגה מהמהלך

גורם במשרד ההגנה האמריקאי אישר הבוקר (שבת) כי הדיווחים לפיהם אירן העבירה בשנה האחרונה מערכת מכ"ם לסוריה. על פי הדיווח הראשוני בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" ביום חמישי, המכ"ם צפוי לשמש את מערך ההגנה האווירי של סוריה מול מתקפה ישראלית אפשרית. למחרת הפרסום הביעה ארצות הברית דאגה מהתקרבות אירן לסוריה. הגורם בפנטגון אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המכ"ם נפרש בסוריה במהלך השנה שעברה.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית פיליפ קראוולי אמר ביום שישי כי לארה"ב כי ארה"ב מודאגת מהיחסים בין אירן וסוריה. "אנחנו סבורים כי התוכניות של אירן לאזור אינן עולות בקנה אחד עם האינטרסים הסוריים", אמר קראוולי. למרות שציין כי לכל מדינה הזכות להגן על עצמה, הדגיש קראוולי מקור הדאגה האמריקאית שמא מערכת המכ"ם נשלחה לסוריה, היא היחסים הקרובים בין דמשק לחיזבאללה.

"דאגותינו, כמובן, היא שסוריה תעביר את הטכנולוגיה לחיזבאללה", אמר קראוולי וציין כי "ארה"ב משוחחת על כך עם סוריה בשיחות התקופתיות עמה". נשיא ארה"ב משקיע מאמצים מאז כניסתו לתפקיד לקיים דיאלוג עם סוריה ולאחרונה מנסה להעביר אישור בסנאט האמריקאי לשלוח שגריר אמריקאי לדמשק, לראשונה מזה חמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully