וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אנקרה איימה לסגור השמים לטיסות מסחריות

לפי הדיווחים בעיתונות הטורקית, במהלך פגישת בן אליעזר עם שר החוץ הטורקי איים האחרון כי אם ישראל לא תתנצל על אירועי המשט, היחסים יוסיפו להידרדר. עוד דווח כי ישראל תשקול לפצות את משפחות נפגעי המשט

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

העיתון הטורקי "זמאן" מדווח הבוקר (שישי), כי במהלך פגישת הפיוס בין שר התמ"ת בנימין בן אליעזר לבין שר החוץ הטורקי , שנערכה ביום רביעי בציריך, הזהיר אחמט דאווט אולו כי אם ישראל תעמוד בסירובה להתנצל באופן רשמי בפני טורקיה על אירועי המשט לעזה, ולפצות את משפחות ההרוגים, היחסים בין המדינות יוסיפו להידרדר.

עוד נמסר בדיווח, כי שר החוץ הטורקי אף איים כי ארצו תרחיב תסגור את המרחב האווירי שלה גם לטיסות מסחריות. זאת בנוסף לאיסור שכבר הוטל על טיסות צבאיות של חיל האוויר להיכנס לשטח טורקיה.

ביום שני שעבר דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" כי ראש הממשלה רג'יפ טייפ ארדואן, הורה על סגירת המרחב האווירי של טורקיה לכלי טיס ישראליים בעקבות המשט לעזה. הסוכנות ציטטה את ארדואן כאומר שהמרחב נסגר לאחר 31 במאי, היום בו השתלט כוח צה"ל על הספינות שעשו את דרכן לעזה. שר התחבורה ישראל כץ מסר אז בתגובה לדברים כי ברשות התעופה האזרחית לא התקבלה כל הודעה רשמית על החלטת הטורקים. לאחר מכן הבהירו גורמים טורקיים כי הכוונה לטיסות צבאיות.

בתוך כך, העיתון הטורקי "הורייט" מצטט מקור טורקי, שטוען כי השר בן אליעזר אף אמר בפגישה המדוברת, כי ישראל תשקול לפצות את משפחות הנפגעים מה"מרמרה", ותתנצל בפניהם. גורם דיפלומטי טורקי אמר לעיתון כי "נקיים פגישה שנייה עם הצד הישראלי, אם ישראל תסכים להיענות לדרישותינו. טורקיה לא פוסלת על הסף קיום פגישות עם נציגים רשמיים בדרגה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully