וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד משיב לנתניהו: אין הצדקה לשיחות ישירות

ראש הממשלה הפלסטיני המבקר בפריז אמר כי בשיחות הקרבה לא חלה התקדמות שתצדיק פתיחה בשיחות ישירות בין הפלסטינים לישראל. זאת לאחר שנתניהו קרא ליו"ר הרשות לפתוח בשיחות "פנים אל פנים"

לא חלה התקדמות בשיחות הקרבה בין ישראל והפלסטינים המצדיקות פתיחה במשא ומתן ישיר, כך אמר הלילה (שישי) ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד בעת ביקור בפריז. "עדיין לא נרשמה התקדמות כזו שתוכל להצדיק שנשקול שיחות ישירות", אמר פיאד בתום פגישה עם דיפלומטים אירופים. "שורש העניין אינו טמון בשאלה האם השיחות ישירות או עקיפות, אלא האם יש התקדמות במגעים", אמר.

דבריו של פיאד מגיעים לאחר שאמש קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפתוח בשיחות ישירות. באירוע לכבוד יום העצמאות האמריקאי בבית שגריר ארה"ב בישראל, אמר נתניהו כי יש עוד דברים רבים שניתן לעשות כדי לקדם את השלום. "הדרך היחידה לקדם את התהליך זה להתחיל בו כך ששני הצדדים יישבו זה מול זה למשא ומתן. אני קורא ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפגוש אותי פנים מול פנים ולהתחיל בשיחות השלום. הדרך היחידה להתקדם היא לפגוש אותי, ואני מוכן לעשות זאת בכל זמן ובכל מקום. בוא לא נבזבז עוד 15 חודשים", אמר.

שיחות הקרבה נפתחו בחודש מאי בחסות אמריקאית והן צפויות להימשך כארבעה חודשים. נשיא ארה"ב ברק אובמה צפוי לדון בשיחות הקרבה עם ראש הממשלה נתניהו בעת שזה יבקר בוושינגטון בשבוע הקרוב.

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט שהשתתף אף הוא בפגישה בבירה הצרפתית אמר כי אילו השיחות בין ישראל והפלסטינים יגיעו למבוי סתום, מנהיגי מדינות ערב ינסו לשכנע את האו"ם לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית באורח חד צדדי. "אם שיחות הקרבה לא יביאו להתקדמות עד ספטמבר", אמר אבו אל-רייט, "שרי החוץ של הליגה הערבית יישרו קו בכדי לפעול במועצת הביטחון של האו"ם".

שר החוץ המצרי הוסיף כי "אסור לדחות את הקמת המדינה הפלסטינית לאחר שנה זו. מי צריך להחליט?" שאל אבו אל-רייט והשיב: "הקוורטט אינו מספיק, מועצת הביטחון של האו"ם היא הפורום המתאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully