וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שליט: "רה"מ מצייר תסריטי אימה ישנים"

אריאל נוי, כתב וואלה! בצעדת שליט

2.7.2010 / 0:02

נעם שליט, אביו של החייל החטוף, התייחס בחומרה לנאום המיוחד שנשא ראש הממשלה בעניין בנו גלעד. "צר לנו שרה"מ בוחר להפנות את הציבור בישראל להפעיל לחץ על חמאס, ומצייר תסריטי אימה מלפני 25 שנה, כאילו שדברים לא השתנו מאז"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי. עריכה: עידן גוראל)

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד, התייחס הערב (חמישי) לנאום המיוחד שנשא מוקדם יותר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו התייחס לטיעוניו נגד שחרור החייל החטוף במתווה הנוכחי שמציע ארגון חמאס. בתום היום החמישי לצעדת משפחת שליט, אמר האב נעם במכללת רופין שבעמק חפר כי "אנחנו מצרים על כך שאחרי ארבע שנים, כל מה שיש לנתניהו להגיד זה דברים שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אמר בעבר, אבל באף אחד מאותם דברים לא כלול בהם שחרורו של גלעד מידי חמאס".

האב הוסיף כי "תחת זאת בחר ראש הממשלה לצייר תסריטי אימה מלפני 25 שנה, כאילו שדברים לא השתנו מאז, כאילו שאין שירותי ביטחון שזאת משימתם והם יודעים לטפל במחבלים. ראשי זרועות הביטחון, רמטכ"לים בעבר ובהווה תומכים בעסקה ומשוכנעים שזרועות הביטחון יידעו להתמודד עם האיומים הצפויים. בנוסף, צר לנו שראש הממשלה בוחר להפנות את הציבור בישראל להפעיל לחץ על חמאס, שעה שהוא עצמו אינו מסוגל להתמיד בשום אמצעי לחץ".

לגבי הצעדה שעושה דרכה לעבר מעונו של ראש הממשלה בירושלים, אמר נעם שליט כי "עשרות אלפי אזרחים שצועדים איתנו לירושלים, ממשיכים להצטרף אלינו בדרך המתישה וזאת למרות שהם יודעים את המחיר באשר לשחרורו, אבל גם יודעים את מחיר הפקרתו של גלעד. אני פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו: קבל מהם את הכוח להכריע לפני שיהיה מאוחר מדי".

מוקדם יותר, מטה המאבק למען שליט הגיב בחריפות לנאום ראש הממשלה. מהמטה נמסר, כי "ההחלטה היא לא האם לשחרר מחבלים, אלא האם להרוג את גלעד? ציפינו מראש הממשלה לומר כיצד יחזיר את גלעד הביתה. ציפינו מראש הממשלה שלא להלך עלינו באיומים. ציפינו שלא יטיל את האחריות להחזרת האסירים על משפחת שליט. ציפינו מראש הממשלה ליזום, לפעול ולקחת סיכונים בהחזרתו של גלעד, כפי שעשו ראשי ממשלה קודמים. אנחנו נמשיך במסע שלנו, עם אלפי ישראלים, על מנת לומר לראש הממשלה: נקוט במעשים ולא בדיבורים".

יואל מרשק, מנהל הצעדה למען החזרת שליט, תקף את ראש הממשלה ואמר, כי "ארבעה שרי ביטחון, עמיר פרץ, פואד, מופז וברק המליצו לקחת את הצעת חמאס. הצעת חמאס ידועה, ונתניהו בנאומו סירב לה. נתניהו נושא באחריות לחיי גלעד שליט. הוא בורח מאחריות וכך לא דואגים לביטחון המדינה. ביבי מזיע. המסע הזה גורם לו לא להירדם בלילות והוא קיבל החלטה שגויה מהיועצים שנתנו לא עצות שגויות. בשורה התחתונה הוא אומר 'אני לא עושה שום דבר'".

"לא להיכנע לטרור"

גם במערכת הפוליטית התייחסו לנאומו של נתניהו. ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) גיבה את עמדת ראש הממשלה בעניין המשא ומתן על שליט. לדבריו, "טוב שנתניהו מבין שמדינה שפויה אינה יכולה להיכנע לארגון טרור בלא תנאי. טוב שהוא עומד על אי חזרת מחבלים משוחררים לשטחי מדינת ישראל ויו"ש. אי אפשר לקבל את הסכמת נתניהו לשחרור אלף רוצחים, כי גם אם יוגלו כולם או ישובו לבתיהם בעזה אזרחים רבים ישלמו את מחיר הכניעה לחמאס. ישראל עוד לא התחילה אפילו להפעיל לחץ על אסירי חמאס או להגיש לחמאס אולטימטום שראשי הארגון ישלמו בחייהם אם שליט לא ישוחרר לאלתר".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) גם כן נשמע כמי שמצדד בעמדת ראש הממשלה. הוא אמר, כי "מנהיגות נמדדת ביכולת ההכרעה בין הרצון והרגש, לבין טובת העם וביטחון קיומו. על כולנו לתמוך במאבק לשחרור שליט, ולהפנות את הלחץ לגורמי האו"ם ולמדינות הקוורטט, שקבעו כי חמאס הינו ארגון טרור, שכן ירושלים ענתה בתשובתה לחמאס את כל שניתן לעשות לשחרורו של גלעד. השגרירים הזרים בישראל צריכים להשלים את המלאכה ולדאוג לשחרור שליט. על הצעדה שכולנו עומדים אחרי חשיבותה להיעצר בתל אביב ולמחות מול השגרירויות האירופאיות עד חזרתו של גלעד הביתה".

יו"ר השדולה למען גלעד שליט, ח"כ מירי רגב (ליכוד) אמרה, כי "אני מבינה מאוד את הדילמה של ראש הממשלה. אני חושבת שהמחיר ידוע למתווך הגרמני, לצוות הישראלי ולצוות המצרי. מי שיחזור לפעילות טרור, תפקיד מערכת הביטחון לשים עליו את היד. אני מעדיפה להחזיר מחבלים על חייל חי ולא על גופת חייל. אני רוצה לחזק את ראש הממשלה שכבר התקדם מעבר למה שעשה ראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט, וייקח החלטה אמיצה ולא פשוטה שגם שר הביטחון וגם הרמטכ"ל תומכים בה".

גם בשמאל נשמעו קולות המגבים את משפחת שליט במאבקה. ח"כ דניאל בן סימון (העבודה) הביע תמיכה במאבק משפחת שליט. לדבריו, "יש לשבח את ראש הממשלה על נכונותו לבצע עסקה נועזת לשחרורו של שליט. יחד עם זאת, חשוב שמשפחת שליט תמשיך במאבק עד לחתימת העסקה עם חמאס. אסור לבני המשפחה לחדול מהמאבק עד לשובו של גלעד הביתה".

ואילו ח"כ אילן גילאון (מרצ) תקף את נתניהו. הוא אמר, כי "אין חידוש בעמדתו המהוססת של נתניהו. אם יש בידיו אופציה צבאית לשחרור החייל, שיבצעה מיד. אם לאו, יש לשחרר את המחבלים מתוך הרשימה הנקובה של החמאס כולל את החמורים ביותר, לסיים את הפרשה הטראגית ולהשיב את החייל גלעד שליט הביתה".


עדכון ראשון - 20:09 1.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully