וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: בקרוב נעביר לפלסטינים 50 שריוניות

משרד החוץ במוסקבה הודיע כי יעביר בימים הקרובים 50 שריוניות מתוצרת רוסית לרשות הפלסטינית, יותר משנתיים אחרי שישראל אישרה את העברתן למטרות ביטחון פנים

רוסיה תספק 50 שריוניות לרשות הפלסטינית בקרוב, כך מסר היום (חמישי) דובר מטעם משרד החוץ הרוסי. "בימים הקרובים, 50 שריוניות יישלחו לירדן ואז יימסרו לכוחות הביטחון הפלסטינים בגדה המערבית", אמר הדובר. בנוסף לכך, רוסיה שוקלת גם להעביר ציוד הומניטרי לפלסטינים, "במיוחד לאוכלוסיית עזה", אמר הדובר. "רבבות טונות של קמח רוסי נמסרו באמצעות תכנית חלוקת המזון העולמית".

ההודעה מגיעה אחרי ביקורו השבוע של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בישראל וברשות הפלסטינית. במהלך מסיבת עיתונאים עם מקבילו הישראלי אביגדור ליברמן התייחס לברוב למצב המדיני וליחסים בין ישראל והפלסטינים ואמר כי צריך להתקדם במסלול המדיני שכן לדבריו היעדר אופק מדיני עלול להביא להקצנה בצד הפלסטיני. "אנו מקיימים מגעים עם חמאס אחרי שזה ניצח בבחירות, שהיו דמוקרטיות", אמר, "בכל שיחתנו עם החמאס אנו מנסים לשכנע אותם לפנות לנתיב המדיני, להגיע לעמדת אש"ף ולתמוך ביוזמה הערבית שגם היום מקודמת על ידי הליגה הערבית". לברוב הוסיף, כי "רוסיה מעוניינת ששיחות הקרבה המתנהלות עכשיו יעברו במהירות האפשרית לשיחות ישירות על כל הסוגיות שעל הפרק".

במרץ 2008 ישראל אישרה סופית העברת 25 שריוניות מתוצרת רוסית לכוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית למטרות ביטחון פנים. זאת לאחר שלברוב הסכים במהלך ביקורו בישראל באותה תקופה לא לצייד את השריוניות שיסופקו במקלעים. 25 שריוניות הנוספות יועברו לרשות בהתאם לשיפור בשליטה הביטחונית של הכוחות הפלסטינים בגדה. העברת השריוניות התעכבה בעבר בשל התנגדות חברי כנסת ושרים ממפלגות שונות. השריוניות הוצעו לפלסטינים כבר ב-2005, אך לאחר ההפיכה שביצע חמאס בעזה, סירבה ישראל לאשר את ההעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully