וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: האם המלחמה הקרה חוזרת?

השכנים הנחמדים באמריקה התגלו כמרגלים עבור רוסיה, מלכת בריטניה אליזבת השנייה הלכה לבדוק את אחת מהמושבות לשעבר, יהודי תימן ביקשו צדק, ובהודו ביקשו גשם

מרגלים כמונו

10 בני אדם החשודים בריגול למען רוסיה נעצרו השבוע בארצות הברית בתום חקירה ארוכת שנים. העצורים, חמש נשים וחמישה גברים, חשודים ששימשו כסוכני ביון של השירות החשאי הרוסי. השלטונות בארה"ב חושדים שהם פעלו במדינה זמן רב, תוך התערות מלאה בחברה, בניסיון לגייס מקורות פוליטיים ולשלוח מידע חזרה ל-SVR, השירות החשאי הרוסי שירש את ה-KGB הידוע לשמצה. החשוד ה-11 נעצר בקפריסין אך שוחרר בערבות וברח.

חתימה טובה

סין וטייוואן חתמו השבוע על הסכם סחר היסטורי בעיר צ'ונקינג שבסין. זוהי ההתקדמות המשמעותית ביותר ביחסי המדינות לאחר 60 שנות עוינות בין שני המשטרים. הסכם מבטל מכסים ומיסים על מאות מוצרים וצפוי להביא לעליה משמעותית בהיקף הסחר הדו-צדדי, העומד כיום על כ-100 מיליארד דולרים. מתנגדי ההסכם בטייוואן חוששים ממניעיה האמיתיים של סין, הטוענת לריבונות על האי ודורשת מטייוואן להתאחד עמה.

מאחורי הרעלה

אישה מוסלמית צרפתיה בת 31 הידועה בכינוי אן, שנקנסה בגין לבישת רעלת הניקאב בעת נהיגה, ערערה השבוע על עונשה. המשטרה טענה שהניקאב מכסה את כל פניה ומפריעה לראייה, ובכך מונעת ממנה לנהוג בזהירות. היא נקנסה 22 אירו אך סירבה לשלם. בעלה, ליס הבאדג', הואשם בעבר בפוליגמיה. הוא הכחיש את ההאשמות וטען כי פשוט יש לו הרבה מאהבות.
בתמונה: אן משוחחת עם בעלה במהלך השימוע בתחנת המשטרה בנאנט.

מרימים את קולם

מינויו של הגנרל דייויד פטראוס למפקד הכוחות האמריקאיים באפגניסטן אושר השבוע פה אחד בסנאט. פטראוס מחליף את הגנרל סטנלי מקריסטל, שהודח מתפקידו על רקע דברי ביקורת ולעג שהוא וצוותו השמיעו על אנשי ממשל אובמה במסגרת ראיון בכתב העת "רולינג סטון". בתמונה: מתנגדים למלחמה באפגניסטן מרימים שלטי מחאה במהלך עדותו של פטראוס בשימוע על מינויו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

עושים דמוקרטיה

השבוע נערכו בגינאה הבחירות הדמוקרטיות הראשונות מאז שהמדינה המערב-אפריקאית זכתה בעצמאות מצרפת ב-1958. תושבי המדינה מוכת ההפיכות הצבאיות, זכו לבחור באופן חופשי ושקט את מנהיגם מתוך 24 מועמדים. זאת אחרי שהשליט הצבאי סקובה קונאטה הבטיח להחזיר את ארצו לממשל אזרחי. בתמונה: חברי ועדת בחירות באזור עיר הבירה קונאקרי מתחילים בספירת הקולות.

מצדיעים למלכה

מלכת בריטניה אליזבת השנייה ובעלה הנסיך פיליפ ערכו השבוע ביקור רשמי בקנדה, מושבה בריטית לשעבר, והמדינה הגדולה ביותר מבין מדינות חבר העמים בריטי. בין היתר הם סקרו את הצי הקנדי במסגרת חגיגות 100 השנים לצי ולכבוד יום קנדה. בשבוע הבא יגיע הזוג המלכותי לניו יורק, שם תנאם המלכה בפני עצרת האו"ם ותבקר באתר אסון התאומים במנהטן.

עוד פרידה

ובצד השני של כדור הארץ ציינה השבוע מושבה בריטית אחרת את הפרידה מהממלכה. אלפים חגגו 13 שנים להשבתה של הונג קונג לסין לאחר יותר מ-150 שנות שלטון בריטי. ב-1 ביולי 1997 עבר האי הזעיר להתקיים באופן אוטונומי תחת השלטון הסיני.
בתמונה: צעדה למען זכויות הצבעה ישירה בהונג קונג

מבקשים צדק

חברי הקהילה היהודית בתימן הפגינו השבוע נגד העיכוב בהוצאתו להורג של גבר מוסלמי שהורשע ברצח משה נהרי בעיר ריאידה שבצפון-מערב תימן בדצמבר 2008.
בתמונה: יעיש בן יחיא נהרי, אביו של הנרצח, עומד יחד עם לוזה, אלמנתו של נהרי, מחוץ למשרד המשפטים בעיר הבירה צנעא.

קם לתחייה

פסל "ישו הגואל" המשקיף על ריו דה ז'ינרו במשך כמעט כ-80 שנים, נפתח מחדש לקהל לאחר שיפוץ בעלות של ארבעה מיליון דולרים. המהפך ארך ארבעה חודשים, במהלכם תוקנו סדקים ונזקי מים. כ-100 אנשים נטלו חלק בעבודות השיקום, שכללו יותר -60,000 פיסות אבנים שנלקחו מאותה מחצבה בה השתמשו לבניית הפסל. מדי שנה כשני מיליון בני אדם מבקרים את הפסל, המתנוסס לגובה של 38 מטרים.

גשם גשם בוא

למרות שזאת תקופת המונסונים, בהודו עדיין צמאים לגשם. השבוע ערכו כמרים הינדים טקס תפילה מיוחד שנועד לפייס את וארון, אל הגשם ההינדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully