וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע האמריקאי לאפגניסטן קוצץ במיליארדים

בבית הנבחרים בארה"ב החליטו לא לבזבז את כספי משלמי המסים על הממשל האפגני המושחת. 4 מיליארד דולר לא יועברו לסיוע באפגניסטן עד שהממשלה תגביר מאמציה נגד השחיתות

חברי תת ועדה של בית הנבחרים האמריקאי הצביעו כדי למנוע העברת סיוע בסכום של כארבעה מיליארד דולרים לאפגניסטן, על רקע חששות מהשחיתות במדינה. ההחלטה מגיעה לאחר דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" על חשדות לפיהן סכומים גדולים של מזומן יצאו מהמדינה דרך נמל התעופה של קאבול. סיוע צבאי והומניטרי לא ייפגעו מההחלטה של תת-הוועדה, המפקחת על פעילות מחלקת המדינה ופעילות החוץ של ארצות הברית.

"אני לא מתכוונת להקצות עוד סנט אחד לסייע לאפגניסטן עד שאני בטוחה שכספי משלם המסים האמריקאי לא מנוצלים לרעה כדי לרפד את כיסי גורמים מושחתים בממשלה האפגנית, ברוני סמים וטרוריסטים", אמרה יו"ר הוועדה, חברת הקונגרס ניטה לואי.

הכסף עשוי לחזור בעוד מספר חודשים אחרי בדיקה של מאמצי הממשלה האפגנית להילחם בשחיתות. היום צפויה הצבעה בקונגרס על בקשתו של הנשיא אובמה לקבלת 33 מיליארד דולרים כל מנת לממן את שיגור 33,000 החיילים הנוספים לאפגניסטן.

בתוך כך, המפקד החדש של הכוחות האמריקאים באפגניסטן הגנרל דייויד פטראוס יצא לבריסל על מנת לעדכן את ראשי נאט"ו. במהלך ביקורו במפקדת הברית הצפון אטלנטית, הבטיח פטראוס לקיים את המחויבות האמריקאית לחיי האזרחים האפגנים ולפעול לצמצם את הקורבנות האזרחיים למינימום. מינויו של פטראוס אושר אתמול בסנאט פה אחד. הוא נכנס לתפקיד לאחר שהנשיא אובמה הדיח את המפקד הקודם הגנרל סטנלי מקריסטל בעקבות ראיון עיתונאי מעורר מחלוקת בו מתח ביקורת על אובמה ב"רולינג סטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully