וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הפגישה של בן אליעזר - בלחץ אובמה

העיתון הטורקי "הורייט" מדווח כי המפגש החשאי בין השר בנימין בן אליעזר לבין שר החוץ הטורקי התאפשר בעקבות לחץ אמריקאי שהופעל על ראש ממשלת טורקיה ארדואן

המפגש החשאי בין בנימין בן אליעזר לשר החוץ של טורקיה אחמט דאווט אולו התקיים אתמול בציריך שבשוויץ, בעקבות לחץ אמריקאי, כך מדווח הבוקר (חמישי) העיתון הטורקי "הורייט".

על פי הדיווח דאווט אולו טס מטורקיה במטוס מיוחד לציריך, שם קיים פגישה בת שעתיים וחצי עם שר התעשייה והמסחר הישראלי. הפגישה התקיימה בעקבות לחץ שהפעיל הנשיא האמריקאי ברק אובמה על ראש הממשלה הטורקי רגי'פ טייפ ארדואן במהלך פגישתם בטורונטו בסוף השבוע. בישראל טוענים כי הפגישה נערכה לבקשת הטורקים, אך לטענה זו אין אישור מהצד הטורקי.
הצעד האמריקאי נובע מדאגה עקב הקרע העמוק ביחסים בין ישראל לטורקיה בעקבות אירועי המשט לעזה.

בשובו מכינוס ה-20G בטורונטו אמר ארודאן כי אובמה אמר לו כי הוא מתכוון להעלות את דאגתו מהקרע ביחסים בין שתי המדינות במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע הבא בוושינגטון.

הפגישה שנערכה מבלי ליידע את שר החוץ אביגדור ליברמן, עוררה זעם בלשכת שר החוץ. אמש, התייחסה לשכת ראש הממשלה לביקורת מצידו של ליברמן. מהלשכה נמסר כי "השר בן אליעזר דיווח לראש הממשלה נתניהו על פנייה אליו מצידה של אישיות טורקית, לגבי פגישה בלתי רשמית. ראש הממשלה לא ראה מניעה לקיום פגישה כזאת, לאחר שבשבועות האחרונים היו יוזמות מגוונות למגעים עם טורקיה בידיעת משרד החוץ. אי העדכון לגבי הפגישה המסוימת הזאת נבע מסיבה טכנית בלבד. ראש הממשלה נתניהו עובד בשיתוף פעולה מלא עם שר החוץ ליברמן ויברר עימו את פרטי המקרה".

על פי דיווח בעיתון "סבאח" הטורקי, גם השרים הטורקים לא ידעו על קיומה של הפגישה. העיתון מדווח עוד כי הפגישה נערכה במלון יוקרתי בבריסל והחלה בשעה 12:30 לפי שעון מקומי. הפגישה ארכה מעל שעתיים ושני השרים דנו בדרכים להשיב את היחסים בין ישראל לטורקיה למסלולם.

הבוקר היה זה שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג שהתייחס לפרסומים אמש לפיהם השר בנימין בן אליעזר נפגש עם שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו בשליחות ראש הממשלה בנימין נתניהו וללא ידיעת שר החוץ אביגדור ליברמן. הרצוג שלל את האפשרות שההדלפה על הפגישה לתקשורת הגיעה מגורם במפלגת העבודה.

"לא מאמין לרגע שיש לברק יד ורגל בהדלפה הזאת. זה לא משרת אינטרס ישראלי, וזה לא נכון לחשוב שכך זה קרה. אם כבר, לדעתי אולי אפשר לחשוב שזה יצא מסביבת מי שנעלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully