וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: משתפי הפעולה עם הנאצים ייחשפו

ארכיונים סודיים של משטרת צרפת, הכוללים את שמותיהם של מי ששתפו פעולה עם הגסטאפו בתקופת הכיבוש הנאצי, ייחשפו בקרוב ויפורסמו באינטרנט

אלפי צרפתים ששיתפו פעולה עם הנאצים במלחמת העולם השנייה ייחשפו בקרוב, לאחר שזהותם נשמרה בסוד במשך 70 שנים. זאת בעקבות פרסום רשימות משטרה מאותה תקופה.

חומרי הארכיון שייחשפו כוללים את כל הרישומים מכל תחנות המשטרה ברחבי צרפת, ובהם גם מידע שתושבי צרפת תחת הכיבוש הגרמני בין 1940 ל-1944 העבירו לגסטאפו. חלק מהמסמכים יעברו סריקה ויפורסמו באינטרנט. הארכיונים הגלויים יאפשרו לניצולים ולבני משפחות הקורבנות לגלות מה עלה בגורל יקיריהם, והאם מישהו מבני עמם בגד בהם.

לפחות 77,000 יהודים נשלחו אל מותם ממחנות מעבר בצרפת בין 1942 ועד לסיום הכיבוש הגרמני בדצמבר 1944. מתוכם, כשליש היו אזרחים צרפתים ויותר מ-8,000 היו ילדים מתחת לגיל 13. מאז שחרור פריז, כל המסמכים הקשורים למלחמת העולם השנייה אוחסנו בארגזי קרטון במרתף מוזיאון המשטרה. "הם כוללים רישומים מחקירות, כמו גם מידע שהועבר לרשויות בהתנדבות", אמר דובר המוזיאון.

בנוסף לחשיפת עבודת הגסטאפו בצרפת, המסמכים עשויים לשפוך אור גם על תפקיד "הבריגדות המיוחדות", שצדו לוחמי התנגדות ו"אויבים" אחרים של המשטר הנאצי.

הכוונה לחשוף את שמות משתפי הפעולה – שרובם הצליחו להסתיר את עברם בתקופת המלחמה – מגיעה אחרי החלטה דרמטית של בית המשפט הגבוה בצרפת בשנה שעברה, לפיה בכירים נאצים לא כפו על הצרפתים לבגוד בבני עמם והרדיפה האנטישמית נעשתה מרצון. השופטים אף קבעו כי ממשלת וישי מאותה תקופה נשאה באחריות לשליחת היהודים למחנות ההשמדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully