וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל אורן: חשש לגל טרור אירני במזה"ת

שגריר ישראל בארה"ב מייקל אורן הזהיר מפני גל טרור אירני במזרח התיכון, בתגובה להטלת הסנקציות על טהרן: "אין דרך טובה יותר להסיט את תשומת הלב מלפתוח עוד מלחמה באזור"

שגריר ישראל בארצות הברית מייקל אורן מזהיר כי אירן עשויה לפתוח בגל טרור במזרח התיכון בתגובה לסבב הסנקציות החדש שהטיל עליה הקונגרס האמריקאי. בראיון לאתר האינטרנט של כתב העת "פוריין פוליסי" אתמול (שלישי), אמר אורן: "איזו דרך טובה יותר להסיט את תשומת הלב ממשטר הסנקציות מאשר להתחיל עוד מלחמה במזרח התיכון?", שאל אורן.

לדבריו, אירן עשויה להגיב על ההגבלות על יכולתה לקנות גז ולממן את החברות הממשלתיות שלה על ידי חזרה לשולחן הדיונים, או לחילופין, להשתמש בקשריה עם חיזבאללה וחמאס כדי לגרום להם לתקוף את ישראל ואולי גם מדינות אחרות.

אורן אמר כי אסור שתרחיש כזה ירתיע את הקהילה הבינלאומית מלאכוף את הסנקציות. "הצעד הבא הוא לא ליפול לתוך המלכודת הזאת". לדעתו, השאלה היא מי יצליח להחזיק מעמד במשך זמן רב יותר – הקהילה הבינלאומית או הממשל בטהרן. לכן המבחן להצלחת הסנקציות הוא התגובה האירנית: חידוש המו"מ או הכרזת מלחמה על ישראל והמערב באמצעות שליחים.

ביום ראשון אמר ראש ה-CIA לאון פנטה כי ככל הנראה, תוך שנתיים תחזיק אירן בשתי פצצות אטום. בישראל מצטרפים להערכה הזאת, לפי אורן, אולם בניגוד לאמריקאים, ישראל מאמינה גם שאירן כבר קיבלה את ההחלטה להרכיב נשק גרעיני.

בשבוע הבא יבקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון. אחת ממטרות הביקור היא להראות שיחסי ישראל-ארצות הברית בריאים וכי הבית הלבן לא נמנע מלהפגין בפומבי האהדה לממשלה הישראלית. "יהיה מרכיב ציבורי גדול למסע שיסיר כל תפישה של העלבה", אמר אורן. ובניגוד לפגישה הקודמת שלא זכתה לצילום רשמי, אורן הדגיש בצחוק כי הפעם יהיו גם הרבה צלמים.

אורן גם הגיב לדיווחים לפיהם אמר בפורום סגור כי יחסי ארה"ב-ישראל נמצאים "במצב של שבר טקטוני שבו היבשות נפרדות". הוא מכיר בעובדה שגישת הממשל האמריקאי כלפי ישראל השתנתה מאז שברק אובמה הפך לנשיא, אך לדבריו יש לכך השלכות חיוביות ושליליות עבור ישראל, ועם הזמן והניסיון ארצות הברית תתחיל להסכים יותר עם העמדות הישראליות. "ממשל אובמה הוא לא ממשל של סטטוס-קוו. הוא נכנס עם מדיניות של שינוי. הוא לא הולך לכיוון של נטישה. זהו שינוי, והתפקיד שלנו הוא להבין לאן השינוי הולך ולהתאים עצמנו אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully