וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: הריגול הרוסי לא יפריע ליחסים בין המדינות

הבית הלבן מנסה להרגיע לאחר מעצר 11 החשודים בריגול עבור רוסיה בארה"ב. לדברי דיפלומטים בכירים, אין זו הפתעה שסוכנים רוסים פועלים במדינה, אך אין הדבר מעיד על ריחוק בין המדינות

דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר אמש (שלישי) כי מעצרם של 11 אזרחי רוסיה החשודים בריגול לא יפריע לתהליך קירוב היחסים בין וושינגטון למוסקבה, כך דווח ברשת הטלוויזיה האמריקאית FOX NEWS. "איני מאמין שהמעצרים ישפיעו על חידוש היחסים בין המדינות" אמר גיבס.

גיבס המשיך וציין כי נשיא ארה"ב ברק אובמה עבר מספר תדריכים לפני ביצוע המעצרים וכמו כן קיבל לידיו את חומר החקירה "במידה הראויה". אל דבריו של גיבס נוסף דובר מחלקת המדינה פיל גורדון שהוסיף כי אין זו הפתעה שסוכנים חשאיים של רוסיה פועלים בארה"ב, אך עם זאת אין הדבר מעיד על ריחוק בין המדינות.

לדברי גורדון, כל שמעצרים עשו הוא להראות שהמדינות טרם הגיעו לשלב שיתוף הפעולה והאמון המלא. "עברנו את המלחמה הקרה ואני חושב שהיחסים ביננו מפגינים זאת", אמר.

ביום שני עצרו סוכני FBI עשרה בני אדם, חמש נשים וחמישה גברים, החשודים ששימשו כסוכני ביון של השירות החשאי הרוסי על אדמת ארה"ב. השלטונות האמריקאים חושדים שהמרגלים פעלו במדינה זמן רב, בניסיון לגייס מקורות פוליטיים ולשלוח מידע חזרה למוסקבה. אתמול הודיעו השלטונות כי עצרו אדם נוסף בחשד למעורבות בפרשה.

מטרתם של הסוכנים הייתה להיטמע בחברה האמריקאית ולפעול עבור ה-SVR, השירות החשאי הרוסי שירש את ה-KGB הידוע לשמצה. כך קיוו שולחיהם שיגיעו לעמדה שתאפשר להם לגייס מקורות מקרב מעגל מקבלי ההחלטות בארה"ב. במהלך חקירת פרשת הריגול הצליחו החוקרים ליירט מסר ששלחו מפעיליהם של הסוכנים בשנת 2009, ואף חשפו שיטות שונות להעברת תשלומים בין חברי הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully