וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שערק נקבר בטקס צבאי: "זכית לכבוד"

רמי שני

29.6.2010 / 20:04

יאיר ששון, שנהרג בתאונת דרכים, הובא למנוחות בחלקה הצבאית של בית העלמין בבאר שבע. דודו ספד לו: "המציאות כפתה עלינו מאבק ארוך ומתיש שבסופו זכית לכבוד שמגיע לך, כמו כל חללי צה"ל"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: לירז ליבנה)

מאות בני אדם ליוו הערב (שלישי) למנוחות את יאיר ששון, חייל צה"ל שנהרג בסוף השבוע בתאונת דרכים. ששון נטמן בבית העלמין בבאר שבע בטקס צבאי מלא, אף כי הוכרז על ידי צה"ל כעריק.

נסים מועלם, דודו של יאיר, ספד לו: "באתם בהמוניכם לחלוק כבוד אחרון עם כאב עמוק בלב. אהובנו, מחמד נפשנו, החייל יאיר ששון שמובא לקבורה נקטף בדמי ימיו באירוע מכאיב. הכאב עמוק. אנחנו לא מצליחים לעכל את שאירע. המציאות כפתה עלינו מאבק ארוך ומתיש שבסופו זכית לכבוד שמגיע לך כמו כל חללי צה"ל המובאים לקבורה בחלקה הצבאית כאן. אתה חייל בצה"ל ושירתת ככל יכולתך. השתדלת לתת מעצמך ככל שנדרשת על אף הקשיים שעברת במהלך השירות. היית בן אוהב ונאמן, תאיר לנו את המשך החיים כשמך. לא נשכח ולא נסלח. אנו גאים בך לתמיד".

"הטקס פוגע בקדושת בתי העלמין"

בעקבות סירובו של צה"ל לקבור את ששון בחלקה הצבאית, עתרו הוריו לבג"ץ. בטרם נדונה העתירה, הודיע הבוקר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כי החוק מחייב לקבור את ששון בקבורה צבאית. היועמ"ש הסביר שהחוק קובע שחובה לקבור כל חייל בקבורה מסוג זה ללא יוצא מן הכלל, וכי הוראת המטכ"ל שמחריגה עריקים, חורגת מסמכותה. בשל העמדה שהציג וינשטיין לא התקיים הדיון שנקבע לשעות הבוקר, וזאת לאחר שהצדדים הודיעו לבית המשפט על ההסכמה לקבור את ששון בטקס קבורה צבאית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה להודעת היועץ המשפטי לממשלה: "חוק 'בתי קברות צבאיים' הקובע כי חייל שנפטר יובאו לקבורה בבית קברות צבאי, מגדיר חייל כ'אדם בשירות צבאי'. בהתאם, צה"ל פירש את החוק באופן שחייל שנעדר מן השירות שלא ברשות אינו בא בגדר חייל לעניין חוק זה, ועל כן אינו נקבר בבית קברות צבאי. במעשה עריקותו הוציא עצמו יאיר ששון מכלל אוכלוסיית הזכאים להיקבר קבורה צבאית". עם זאת, צוין בהודעה, כי צה"ל ימלא אחר הוראות היועץ המשפטי, וכי סוגיית התמלוגים למשפחת ששון תידון בנפרד ומצויה באחריות משרד הביטחון.

ראש אכ"א לשעבר, האלוף במיל' אלעזר שטרן, תקף את החלטת היועץ המשפטי ואמר לוואלה! חדשות, כי היא "תורמת להזניית בתי העלמין הצבאיים. זו החלטה שגויה שפוגעת במשפחות השכולות, בחללי צה"ל ובקדשות בתי העלמין".

עדכון ראשון: 19:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully