וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד לבנים: מתנגדים לקבורת עריק בטקס צבאי

29.6.2010 / 20:18

יו"ר ארגון יד לבנים שיגר מכתב לשר הביטחון ולרמטכ"ל בו הוא הביע התנגדות נחרצת לקבורה של עריקים בטקס צבאי, כפי שנעשה במקרה של החייל יאיר ששון. לדבריו, "לא ראוי שעריקים ייקברו בין יקירינו"

יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, שיגר הערב (שלישי) מכתב לשר הביטחון אהוד ברק ולרמטכ"ל גבי אשכנזי, בו הוא הביע את התנגדות הארגון לקבורה של עריקים בבתי עלמין צבאיים. זאת לאחר קבורתו של החייל יאיר ששון, שערק ונהרג בתאונת דרכים.

במכתב נטען כי "בתי הקברות הצבאיים הינם היכל הקודש, ואין זה מן הראוי כי מי שערק משורות הצבא, או שדבק קלון במעשיו יובא למנוחת עולמים בין יקירינו". בארגון ביקשו משר הביטחון לעגן בחקיקה את ההגדרה המשפטית של מי הוא עריק על מנת למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד.

יאיר ששון הובא הערב למנוחות בבית העלמין בבאר שבע בטקס צבאי מלא, אף כי הוכרז על ידי צה"ל כעריק. הוריו של ששון עתרו לבג"ץ לאחר שצה"ל סירב לקבור את בנם בטענה שנפקד מהשירות לתקופה ארוכה והוגדר כעריק. בטרם נדונה העתירה, הודיע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כי החוק מחייב לקבור את ששון בקבורה צבאית. היועמ"ש הסביר שהחוק קובע שחובה לקבור כל חייל בקבורה מסוג זה ללא יוצא מן הכלל, וכי הוראת המטכ"ל שמחריגה עריקים, חורגת מסמכותה.

ראש אכ"א לשעבר, האלוף במיל' אלעזר שטרן, תקף את החלטת היועץ המשפטי ואמר לוואלה! חדשות, כי היא "תורמת להזניית בתי העלמין הצבאיים. זו החלטה שגויה שפוגעת במשפחות השכולות, בחללי צה"ל ובקדשות בתי העלמין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully