וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הריגול הרוסית בארה"ב: חשוד נעצר בקפריסין

פרשת רשל הריגול הרוסית בארה"ב מסתעפת. משטרת קפריסין הודיע כי עצרה את החשוד ה-11 בפרשה, בטרם עלייתו למטוס להונגריה. באירלנד בודקים דיווחים כי חבר ברשת עשה שימוש בדרכון אירי מזויף

משטרת קפריסין הודיעה היום (שלישי) כי עצרה ושחררה בערבות את החשוד ה-11 בחברות ברשת הריגול למען רוסיה שפעלה בארצות הברית. רוברט כריסטופר מטסוס, בן 55, נעצר הבוקר בנמל התעופה לרנקה שבקפריסין, בטרם עלייתו למטוס להונגריה. המשטרה ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים, אך באופן נדיר הסכים השופט לשחררו בערבות של 20,000 אירו, והוא אמור להופיע בבית המשפט בתוך 30 ימים, לפתיחת הדיונים בהסגרתו.

בתוך כך, משרד החוץ של אירלנד בודק דיווחים לפיהם חבר ברשת השתמש בדרכון אירי מזויף. "הבוקר משרד החוץ למד שאדם שנעצר בארצות הברית בחשד לפעילות ריגול, נסע, על פי החשד, עם דרכון אירי מזויף", מסר דובר המשרד. "אנו נדרוש לקבל מידע נוסף בקשר לדרכונים הללו. העמדה הנחושה של הממשלה ביחס לשימוש במרמה של דרכונים איריים הוא נושא הידוע לציבור".

ההודעה על מעצרו של מטסוס פורסמה יום לאחר שרשויות החוק בארצות הברית עצרו 10 מתוך 11, הנאשמים בקשירת קשר לפעול כסוכנים לא-חוקיים של ממשלה זרה. תשעה מהם גם חשודים בקשירת קשר להלבנת הון.

"בהתבסס על הודעה של שקיבלנו מהאינטרפול, הוא מבוקש בגין הלבנת כספים וריגול", אמר דובר משטרת קפריסין על מטסוס. התקשורת המקומית דיווחה כי הוא קנדי בעל דרכון אמריקאי.

מוקדם יותר משרד החוץ של רוסיה גינה את המעצרים בטענה, כי מקורם מהאשמות חסרות בסיס. בהודעה מטעם המשרד נאמר: "לדעתנו, הפעולות הללו הן חסרות בסיס וחותרות למטרות לא נאותות. אנו מצטערים באופן עמוק שכל זה קרה על רקע הודעת הממשל האמריקאי על איפוס היחסים". במהלך ביקור היום בישראל, אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי ארצו תדרוש מארצות הברית הסברים על המעצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully