וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרי יאח"ה פשטו על עיריית י-ם

חוקרי יחא"ה פשטו על עיריית ירושלים בעקבות חשדות שעלו בדבר פרשת שחיתות חדשה בבירה. לפי החשד, בכירים בעירייה קיבלו שוחד בכדי לקדם פרויקט נדל"ן ב"עמק הצבאים". והכל בחצר האחורית של "הולילנד"

"הולילנד" החדשה? חוקרי יאח"ה פשטו היום (שלישי) על עיריית ירושלים בעקבות חשד כי בכירים בעירייה לקחו שחד במטרה לקדם פרויקט בנייה ב"עמק הצבאים" בעיר. העמק, המשמש בית למגוון בעלי חיים, נחשב השטח הפתוח היחיד בלב העיר, ונמצא בקרבת פרוייקט "הולילנד".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים ביטלה כבר בשנת 2008 את תכניות הבנייה בעמק הצבאים, ובמקום מתוכנן פארק גדול לרווחת התושבים. ראש העיר פעל עוד לפני בחירתו לביטול תכניות הבניה בעמק ולשימורו כפארק פתוח כחלק מרצועת הפארקים בירושלים. ההחלטה שהתקבלה במאי 2008 היא לבטל את כל תוכניות הבנייה בעמק, כולל מבני תעשיה ובינוי למגורים כפי שהוצאו בעבר. תוכנית עמק הצבאים כוללת הפיכת העמק למרכז בילוי ופנאי, שישמור ויטפח את החי והצומח במקום". עם זאת ציינה העירייה, כי תשתף פעולה באופן מלא עם משטרת ישראל ותסייע ככל שתידרש.

הצבאים הפכו לסמל המאבק

בנובמבר 2009, לאחר מאבק ציבורי שנמשך כמעט עשור, אישרה באופן סופי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים את התוכנית האמורה להבטיח את עתידן ואת שלומן של שלוש נקבות הצבי האחרונות שנותרו בעמק, ואת שיקום העדר. הוועדה דחתה את ההתנגדות שהגישו הקיבוצים מעלה החמישה וקריית ענבים, שטענו לזכויות על הקרקע שניתנה להם לעיבוד חקלאי.

העמק הוא השטח הפתוח האחרון שנותר בלב ירושלים ובמשך השנים עמד במרכזו של מאבק ציבורי מתוקשר, שהחל בשנת 2000, כשהגישו הקיבוצים תוכנית לבניית שכונת ענק בעמק. קואליציה של ארגונים ותושבים, בהם החברה להגנת הטבע והקשת הדמוקרטית המזרחית, התאגדה והקימה ועד פעולה שהחל להיאבק נגד תוכנית הבנייה ופעל למען השארת העמק כשטח טבעי. המאבק הפך לסמלי במובנים רבים, ובין היתר הועלו בו טיעונים של קיפוח עדתי של השכונות לעומת הקיבוצים. אבל הסמל העיקרי שלו היה עדר הצבאים הקטן שהעניק לעמק את שמו. העדר נותק מהשטחים הטבעיים שמחוץ לעיר לפני כ-15 שנים ושרד בלב העיר למרות הבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully