וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן דוחה המו"מ על הגרעין: "זה עונש למערב"

לדברי הנשיא האירני אחמדינג'ד, המו"מ עם המערב על תכנית הגרעין של ארצו יידחה במספר שבועות. "זה עונש שנועד ללמד אותם לקח, כדי שיידעו איך לקיים דיאלוג עם אומות"

אירן מוכנה לחדש את הדיונים על תכנית הגרעין שלה, אך בכוונתה לדחות את תחילתם במספר שבועות על מנת להעניש את המערב בשל הטלת סנקציות נוספות נגדה. כך אמר היום (שני) נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד.

לדבריו, טהרן תהיה מוכנה לחזור לשולחן הדיונים במחצית השנייה של חודש הרמדאן, כלומר, בסוף אוגוסט. "זה עונש שנועד ללמד אותם לקח, כדי שיידעו איך לקיים דיאלוג עם אומות", אמר אחמדינג'ד במסיבת עיתונאים.

לפני כשבועיים הודיע אחמדינג'ד כי יחשוף בקרוב את התנאים שארצו תציב לחידוש המו"מ, תוך שהוא מבהיר כי "דרכה הגרעינית" של אירן אינה נתונה למשא ומתן.

במהלך הנאום, אף הזהיר אחמדינג'ד כי בדיקה של אוניות משא הקשורות לתכנית הגרעין עלולה להביא לתגובת נגד. לדבריו, "אם הם יעשו את הטעות הקטנה ביותר אנו בהחלט נשיב כגמולם".

בתוך כך, דובר משרד החוץ של אירן רמין מהנמפרסט היום אמר כי טהרן אינה זקוקה למסע של דיסאינפורמציה לגבי תכנית הגרעין שלה. זאת בתגובה לדבריו של ראש ה-CIA לאון פנטה אתמול כי לאירן יש מספיק אורניום בשביל לייצר שתי פצצות גרעין, אך יחלפו עוד כשנתיים לפני שהיא תסיים את פיתוח הנשק לנשיאת ראשי הנפץ הגרעיניים.

בראיון לסוכנות הידיעות האירנית IRNA, הדגיש מהמנפרסט כי בכוונת ארצו להמשיך בתכנית הגרעין שלה בהתאם לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT) ותוך שיתוף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. לדבריו ראש ה-CIA עוסק בלוחמה פסיכולוגית על מנת להטעות את הדעה העולמית לגבי תכנית הגרעין של אירן, שהיא למטרות שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully