וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד יתום ישמור על החי והצומח ברשות הגנים

היועמ"ש קבע כי מעורבותו של יתום בפרשת "קו 300" לפני 26 שנים אינה פוסלת אותו מלכהן כיו"ר רשות הטבע והגנים. הסייג היחידי הוא שיתום לא יעסוק בתחום האכיפה

אהוד יתום, שכיהן כראש אגף המבצעים בשב"כ וכן כחבר כנסת מטעם הליכוד בעברו יוכל לכהן כיו"ר הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים, זאת בכפוף שלא יעסוק בתחום האכיפה ברשות במישרין או בעקיפין. כך קבע היום (שני) היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין במענה לפנייה של הוועדה לבדיקת מינויים בתאגידים נוכח מעורבותו של יתום בפרשת "קו 300" בשנת 1984.

באפריל אותה שנה השתלטו מחבלים על אוטובוס אגד בקו 300 שנסע לאשקלון והחזיקו בנוסעיו כבני ערובה. חיילי צה"ל הצליחו להשתלט על האוטובוס ושניים מהמחבלים נלכדו, נקשרו והובלו לשדה סמוך. ראש השב"כ דאז אברהם שלום הורה ליתום להרוג את המחבלים הכפותים והוא ואנשיו הרגו אותם בעזרת מוטות ברזל ואבנים. לוועדת החקירה שהוקמה לבדיקת מות המחבלים מסר יתום עדות שקר בנוגע למעשיו ואף ניסה לשבש הליכי חקירה.

עמדת היועמ"ש גורסת כי מעשיו של יתום אינם משליכים על מועמדותו לתפקיד הנוכחי למרות "שמדובר בנתון רלוונטי לצורך מינויו של מר יתום לכל כהונה ציבורית". עם זאת, כפי שנקבע בעבר בבג"ץ שעסק במינויו של יתום לתפקיד אחר, קובע וינשטיין כי "מעשיו של יתום אינם פוסלים אותו מלכהן בכל תפקיד ויש לבחון את הזיקה בין העבירות שביצע לבין התפקיד וכן את הזמן שחלף מאז בוצעו המעשים".

לאור ההנחיה הזו, המליץ היועמ"ש שיתום לא יעסוק באכיפה ברשות הטבע והגנים. "נטרול התפקיד האכיפתי מהווה הסדר מידתי ומאוזן אשר מקהה את הזיקה בין המעשים לבין התפקיד", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully