וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עבודות הבנייה במלון שפרד החלו הבוקר

האם המשבר המדיני הבא כבר בדרך? הבוקר החלו עבודות הבנייה במלון שפרד שבשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים. מזכירת המדינה האמריקאית דרשה לבטל את אישורי הבנייה

משבר מדיני חדש? במזרח ירושלים החלו הבוקר (ראשון) בעבודות הבנייה במלון שפרד בשכונת שייח' ג'ראח, כך דווח הערב בחדשות ערוץ 10. מדובר במתחם שהכוונה לבנות בו יצרה בעבר משברים דיפלומטיים בין ישראל וארה"ב, ומזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אף דרשה מישראל לבטל את אישורי הבנייה במקום.

אתמול אמרו גורמים בלשכת ראש הממשלה, כי אין מחלוקת בין ירושלים לוושינגטון בנושא הבנייה במזרח ירושלים. דוברו של ראש הממשלה ניר חפץ אמר בראיון לגלי צה"ל. כי "בין ישראל לארצות הברית יש מחלוקות בנושא כיצד לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים, אולם ארצות הברית אינה נמצאת במחלוקת עם ישראל בנושא המשך הבנייה במזרח ירושלים". מרק רגב, דובר בלשכת נתניהו, ציין עם זאת, כי לא הושגה הסכמה לגבי הבנייה במזרח ירושלים במהלך הפגישה בין נתניהו לאובמה.

ביום רביעי שעבר התפרסמו דיווחים לפיהם ניתן היתר סופי לבניית 20 יחידות הדיור במלון. זאת לאחר שהיזמים, עמותה בבעלות המיליונר ארווין מוסקוביץ', שילמו את האגרה הנדרשת.

גורמים המקורבים לפרויקט המיועד בשייח ג'ראח, דחו את אותם פרסומים, לפיהם ניתן להם היתר הבנייה הסופי. לדבריהם האישור הנוכחי הוא טכני בלבד, וההיתר עצמו ניתן כבר לפני 7 חודשים. "פרויקט שפרד זכה לכל האישורים הרלוונטיים ומדובר רק בעניין טכני פעוט ושולי בלבד", מסרו הגורמים.

הגורמים תקפו את הפרסומים אשר מקורם לטענתם לדבריהם מקורם בגורמי שמאל קיצוניים ואמרו כי הם "ביקשו לחבל בביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית. יש גבול לציניות של השמאל הקיצוני שלא בוחל בכל דרך להלבין את פני מנהיגי המדינה במחיר של כותרת זולה ושקרית", אמרו.

בעקבות הפרסומים לפיהם מחר ייחלו עבודות הנדייה במתחם מסר יריב אופנהיימר משלום עכשיו כי "ראש עיריית ירושלים ושותפיו בעמותות הימין ממשיכים לקבוע עובדות שטח ולפגוע במעמדה המדיני של ישראל. על נתניהו להורות לברקת להפסיק את העבודות במלון שפרד בשייח ג'ראח לאלתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully