וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: הופתעתי לטובה מכמות התומכים

אריאל נוי, כתב וואלה! בצעדת שליט

28.6.2010 / 0:08

נעם שליט סיפר במהלך עצרת המחאה להשבת בנו, כי הופתע לטובה מהתגייסותם של אלפי התומכים למצעד למען גלעד. בעצרת, שסימנה את סיום היום הראשון למצעד החופש של גלעד, נאם גם אב שכול, שהצהיר כי הוא תומך בשחרור רוצחי בנו למען השבת שליט הביתה

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק ולירז ליבנה)

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד, אמר אמש (ראשון) בתום עצרת המחאה לשחרור גלעד כי הוא היה "מופתע לטובה" כשראה את כמות האנשים שהתגייסו למאבק למען בנו. שליט הודה לכל המשתתפים והוסיף כי הוא "התרגש מאוד לראות את אלפי האנשים שהגיעו לתמוך במאבק המשפחה".

שליט הוסיף כי, "אני רוצה להודות לכל הצועדים והצועדות, לכל המבוגרים, הנוער שהצטרפו אלינו וחיזקו אותנו. זו היתה הפתעה לטובה. הציבור הגיע בהמוניו ואנו מברכים על כך. אנו מודים לכל התומכים והצועדים שבאו עמנו. אנו מבקשים מכל מי שיכול להמשיך לצעוד איתנו ולהגיע עד לירושלים. אנו מקווים שנחזור מירושלים יחד עם גלעד".

עצרת המחאה נערכה בקניון נהריה וחתמה את יומה הראשון של הצעדה למען שליט. בעצרת השתתפו מאות ממשתתפי הצעדה ותושבי האזור, אשר ביקשו להביע את תמיכתם בשחרור גלעד שליט בכל מחיר ולהראות את הזדהותם עם מאבקה של משפחתו. במהלך העצרת, המשתתפים שרו שירים לגלעד, ועם סיומה עברה משפחת שליט לכפר מסריק ללינת לילה, לקראת המשך דרכה לעבר מעונו של ראש הממשלה בירושלים.

"נתניהו, האם תיזכר כמי שמונע על ידי פחד?"

במהלך העצרת עלה לדוכן הנואמים העיתונאי יואב מינץ, שהוא אב שכול, והתייצב מאחורי מאבק המשפחה.

"לפני 8 שנים וחצי, נרצח בני סמל ראשון רז מינץ מקרית מוצקין, לוחם ומפקד ביחידת דוכיפת, מירי מחבלים שהיו בדרכם לירי במתפללים יהודים בעפרה", סיפר מינץ. "כעבור יותר משנה נתפסו ארבעת רוצחיו של רז, שהשתייכו למה שנודע בשם "החוליה המזרחית", שתכננה וביצעה מעשי רצח אכזריים בחיילים ובאזרחים. שלושה שבועות אחרי תום מלחמת לבנון השנייה נידונו שניים מהרוצחים של רז לתשעה מאסרי עולם ושניים נוספים נידונו לשני מאסרי עולם.

"אם ילדי, אורה לפר-מינץ ואני, הבענו תקווה כמוסה, מיד בתום המשפט, שייחקק חוק שלא יאפשר להורי הרוצחים לראות את פניהם לעולם, כשם שאנחנו לא נזכה לעולם לראות את פניו של בננו. מצד שני, אורה בהתבטאות אצילית, אמרה: 'אם ניתן להחזיר את גלעד שליט, אודי גולדווסר ואלדד רגב, בחיים, ולשם כך צריך לשחרר גם את רוצחי בננו, זה בסדר מבחינתי'. לעומתה, טענתי אז, שמדינת ישראל תוכיח קודם שעשתה הכל למען שחרור החטופים ואם לא תהיה ברירה, אסכים גם אני לשחרור החטופים בכל מחיר. למרבה הצער, בהמשך התברר גורלם הטרגי של אודי ואלדד. אבל גלעד חי!

"כעבור שנה הבנתי שמנהיגינו לא משכילים להביא לשחרורו ויישרתי קו עם אורה ועם יותר מ-50 משפחות שכולות התומכות בשחרור גלעד בכל מחיר. בין התומכים, גם כאלה שאיבדו משפחות שלמות בפיגועי טרור. אני מכבד את הדעות המנוגדות של נפגעי טרור הטוענים כי הרוצחים שישוחררו, יפעלו שוב.
אבל אדוני ראש הממשלה בנימין נתניהו. אתה יודע בדיוק! כמה פיגועים סוכלו בשנים האחרונות למרות שהרוצחים המסוכנים ביותר נמצאים בכלא!

"גם אתה בנימין נתניהו, בן למשפחת השכול. אבל בידך היכולת, לקבוע כעת, האם תיזכר כמי שמונהג על ידי פחד, ולחרוץ דין מוות על גלעד שליט?או האם תיזכר כמנהיג שמונע מאמונה בכוחם של צה"ל ומערכת הבטחון, וכמי שיישם הלכה למעשה את הערך: "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא.

"משפחת שליט, הרוב השפוי והאנושי של העם הזה, נמצא מאחוריכם ואתכם".


עדכון ראשון: 19:58

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully