וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA: "תוך שנתיים יהיו לאירן 2 פצצות"

ראש סוכנות הביון האמריקאית אמר בראיון לרשת ABC כי אירן ממשיכה בפיתוח תוכנית הגרעין. בתשובה לשאלה לגבי אפשרות תקיפה ישראלית אמר כי "אני חושב שישראל מוכנה לנסות הדיפלומטיה"

ראש ה-CIA לאון פנטה אמר היום (ראשון) כי לאירן יש מספיק אורניום בשביל לייצר שתי פצצות גרעין. עם זאת, הוא ציין כי האורניום שברשות אירן זקוק להעשרה נוספת, וכי יחלפו עוד כשנתיים לפני שאירן תסיים את פיתוח הנשק לנשיאת ראשי הנפץ הגרעיניים. את הדברים אמר פנטה בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית ABC.

בתשובה לשאלה האם באירן ממשיכים לפתח נשק גרעיני, אמר פנטה: "אני חושב שהם ממשיכים לעבוד על פיתוחים באזור. קיים דיון מתמשך כעת האם עליהם להמשיך בייצור הפצצה. אבל הם ללא ספק מפתחים את יכולותיהם הגרעיניות, וזה מדאיג. זה מעלה דאגות לגבי כוונותיהם, ולאן פניהם. כלומר, אנחנו חושבים שיש להם מספיק אורניום מועשר ברמה נמוכה כעת בשביל שני כלי נשק. הם צריכים להעשיר אותו, במלואו, בכדי להגיע לשם. אנו מעריכים שאם הם יקבלו החלטה כזו, ייקח עוד שנה בכדי להגיע לשם, ועוד שנה בכדי לפתח מערכת לנשיאת נשק בכדי להפוך אותו למבצעי".

בתשובה לשאלה האם הסנקציות שהוטלו על אירן יניאו אותה ממאמציה להעשיר אורניום, אמר פנטה, כי "אני חושב שלסנקציות תהיה השפעה מסוימת. העובדה שהצלחנו לגרום לרוסיה וסין להסכים לזה, שיש לפחות הסכמה בינלאומית רחבה שאירן נמצאת במסלול הלא-נכון – זה חשוב. לסנקציות שעברו בקונגרס בשבוע האחרון תהיה השפעה נוספת. זה יכול לעזור להחליש את המשטר. זה יכול ליצור בעיות כלכליות רציניות. האם זה יעצור אותם משאיפותיהם בכל הנוגע ליכולת גרעינית. כנראה שלא". עוד הוסיף ראש ה-CIA, כי ארה"ב העבירה מסר ברור לאירן, כי אם ברצונה להיות חברה בקהילה הבינלאומית עליה לציית לחוק הבינלאומי. "זה לטובתה של אירן. זה לטובת העם האירני", אמר פנטה.

בתשובה לשאלה האם נראה לו סביר שישראל תתקוף את אירן בשנתיים הקרובות אמר פנטה: "אני חושב שישראל, כמו כל העולם, מאוד מודאגת בנוגע למה שקורה באירן. אנו ממשיכים לחלוק מודיעין לגבי יכולותיה של אירן. אני חושב שישראל יותר בטוחה שאירן החליטה להמשיך עם הפצצה. יחד עם זאת, אני חושב שלסנקציות תהיה השפעה, הם יודעים שאם נמשיך להפעיל על אירן לחץ דיפלומטי יהיה לזה השפעה. אני חושב שהם מוכנים לתת לנו מקום לנסות לשנות את אירן בדרך דיפלומטית, תרבותית ופוליטית, בניגוד לדרך הצבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully