וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים סותרים באירן: המשט האירני מבוטל?

בארגון הסהר האדום האירני הודיעו על דחיית מועד יציאת המשט לעזה "בעקבות המגבלות שהטילו ישראל ומצרים על מעבר הספינות", סגן שר החוץ האירני טען מנגד כי "יציאת המשט עדיין בתוקף"

דיווחים סותרים לגבי יציאת המשט האירני לרצועת עזה. בעוד שסגן שר החוץ האירני, מוחמד ריזא שיבאני, הצהיר היום (ראשון) כי "משט הסיוע לרצועה נמצא עדיין בתכניות", ארגון הסהר האדום האירני הודיע כי החליט לדחות את יציאת המשט. על פי התכנון המקורי, המשט האירני צריך היה לצאת היום לעבר תחומי הרצועה.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האירנית ILNA, דחה סגן שר החוץ האירני במהלך תדרוך עיתונאים בטהרן את הדיווחים שנשמעו מפי גורמים אירניים, על ההחלטה לבטל את המשט או לדחותו. "ההחלטה לשלוח משטי סיוע לא ממשלתיים לעזה, הנמצאת תחת מצור, עדיין בתוקף", אמר שיבאני. סגן השר האירני הודיע כי אין בכוונתו כל כוונה לבטל את יציאתם של עשרת הפעילים עם משלוח 1,100 טונות של חומרי אספקה לעזה.

בתגובה להודעות ישראל כי חיל הים ימנע את הגעתם של המשטים לחופי עזה, אמר שיבאני כי אירן מתכוונת גם להעביר סיוע רפואי והומניטרי לעזה באמצעות מטוסים דרך הגבול המצרי. לדבריו, "העלינו את הנושא בשיחות על בכירים במצרים, ואנו מצפים לתשובתם הסופית". כמו כן, מתח שיבאני ביקורת על תמיכתה של ארצות הברית במדיניות הישראלית כלפי משטי הסיוע והצר על "כשלון הארגונים הבינלאומיים" להביא לסנקציות נגד פעולותיה של ישראל. הבכיר האירני תקף את ישראל, ואמר כי "השלטון הציוני מבקש להפוך את הכוונה ההומניטרית לנושא בטחוני-מדיני".

בתוך כך, סוכנות הידיעות האירנית FARS דיווחה כי ארגון הסהר האדום האירני הודיע על דחיית השקת המשט, בעקבות "הסגר הימי הנוקשה שישראל מטילה על רצועת עזה" וסירובה של מצרים לאפשר את מעבר המשט. מנכ"ל הארגון האירני, סעיד אלירזה סאאדת אמר כי "הדחייה נעשתה בעקבות סירוב המשטר הציוני ומצרים לאפשר את מעברה של הספינה דרך תעלת סואץ". לדבריו, ההחלטה על הדחייה נפלה לאחר הודעת ישראל כי בכוונתה להטיל מגבלות נוקשות ביותר על המשט האירני. הוא הוסיף כי הספינה האירנית עוגנת בשעה זו בנמל העיר בנדר-עבאס שבדרום אירן, וממתינה להטענת הציוד וליציאה לדרך. סאאדת ציין אף הוא כי הארגון שוקל דרכים נוספות להעברת הסיוע, ביניהן גם משלוח אווירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully