וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמירל מאלן: רואה איומים מזווית ישראלית

ראש המטות המשולבים של ארה"ב נפגש היום עם שר הביטחון, הרמטכ"ל אשכנזי ובכירי המטה הכללי וציין כי "האינטרסים במזרח התיכון הם ישראליים, אך הם חשובים גם לארצות הברית"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: לירז ליבנה)

הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, נפגש היום (ראשון) עם יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, אדמירל מייקל מאלן. השניים ערכו פגישה אישית וכן פגישה מורחבת, בהשתתפות בכירי המטה הכללי, וביניהם סגן הרמטכ"ל, ראש אגף המודיעין, מפקד חיל הים וראש אגף תכנון. בסוף הפגישה אמר הרמטכ"ל כי השניים סיימו שיחת עבודה על שורה של נושאים, אתגרים משותפים ונושאים שעל סדר היום.

האדמירל מאלן ציין בתום הפגישה כי הוא תמיד לומד כאשר הוא מבקר בישראל והוסיף כי הוא "תמיד מנסה לראות את האיומים והאתגרים מזווית ישראלית", מאלן אמר כי אמנם האינטרסים הם ישראליים, אבל הם חשובים גם לארצות הברית באזור.

הרמטכ"ל אשכנזי הודה לאדמירל מאלן על ביקורו בתקופה זו ושיבח את היחסים בין שני הצבאות. "שוחחנו על האיומים והאתגרים הניצבים בפנינו. אני רואה באדמירל מאלן חבר אמיתי ושותף, אמר אשכנזי שאף העניק לאדמירל מאלן תעודה מיוחדת, המציינת את נטיעתם של קבוצת עצים ביער לזכרו של יצחק רבין ז"ל הממוקם בפאתי ירושלים. העצים ננטעו על ידי הרמטכ"ל אשכנזי בשם מפקדי וחיילי צה"ל כמחווה לאדמירל.

האדמירל מאלן הודה לרמטכ"ל ואמר כי הוא שמח לבקר בישראל. עוד אמר האדמירל כי מערכת היחסים בין שני הצבאות חזקה ויציבה. קודם לכן נפגש מאלן גם עם שר הביטחון אהוד ברק, בלשכתו בקריה בתל אביב. "אנחנו שמחים לקבל פה במטה של מערכת הביטחון ובמטה הכללי את אדמירל מאלן, ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, בביקור עבודה קצר. האדמירל אחראי על אזור רחב מאוד במזרח התיכון כחלק מהאחריות שלו לביטחון בעולם כולו. אנחנו מעריכים מאוד את תרומתו לביטחון וליציבות של האזור ואת תרומתו להסדרי העבודה ההדוקים והקרובים בין צה"ל ומערכת הביטחון לבין הפנטגון וצבא ארה"ב ובאמת שמחים לראות אותו כאן כמי שתורם הרבה לביטחון האזור כולו ולביטחון של מדינת ישראל", אמר ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully