וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת ה-G20: מנהיגי העולם דנים במשבר הכלכלי

אלפי בני אדם הפגינו ברחובות טורונטו שבקנדה בפתח כינוס ה-G20. הוועידה נפתחה בקריאה של ארצות הברית למדינות אירופה ולסין לצמצם את קיצוצי התקציב המתוכננים כדי למנוע משבר נוסף

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

כינוס ה-G20 בקנדה נפתח הלילה (ראשון) על רקע המחלוקת בין מעצמות העולם על הדרך בה יש להתמודד עם הגירעונות הגדולים המכבידים על כלכלות רבות באירופה.

ארצות הברית דוחקת במדינות המובילות באירופה להתמקד ביצירת צמיחה ולמנוע משבר נוסף, עוד בטרם התאוששה הכלכלה העולמית מהמשבר האחרון. בפתח הכינוס ה-G20 שנערך בטורונטו, אמר שר האוצר האמריקאי טים גייתנר כי אירופה ויפן צריכות ליצור תמריצים לכלכלה המקומית במקום לקצץ בהוצאות בבת אחת, מצב שעלול ליצור מיתון חוזר. "צלקות המשבר הזה עדיין עמנו", אמר גייתנר. "הכינוס הזה חייב להיות בבסיסו על צמיחה", הוא הוסיף.

בזמן שראש ממשלת קנדה סטיבן הארפר קיבל את פני ראשי המדינות, הפגינו אלפים ברחובות טורונטו למען מטרות כלכליות וחברתיות. המחאה היתה ברובה שקטה ללא עימותים רבים עם שוטרים. אולם, בשוליה היו פרצי אלימות, במהלכן הועלו מכוניות משטרה באש, ורכוש הושחת.

קיצוצים ריאליים

בעוד מספר מדינות החלו להראות סימני יציאה מהמשבר הכלכלי אך בקצב שונה, התעוררה המחלוקת כיצד יש להתקדם על מנת להבטיח יציבות. הכלכלות המובילות באירופה, במיוחד גרמניה, שמות באחרונה דגש על קיצוץ בהוצאות הממשלתיות, בטענה כי צמצום הגירעון הממשלתי הוא המפתח ליצירת צמיחה ארוכת טווח.

בדומה לארצות הברית, גם ברזיל הזהירה כי קיצוצים עמוקים עלולים לפגוע בכלכלות המתפתחות. שר האוצר של ברזיל גווידו מאנטגה אמר כי כל קיצוץ בתקציב "חייב להיות ריאלי ולא לפגוע בצמיחה". על כך אמר שר האוצר האמריקאי גייתנר: "אני חושב שעדיין לא ראיתם מהמדינות הללו מדיניות קבועה שתיתן תחושה שאנו הולכים לראות צמיחה בדרישה המקומית במדינות הללו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully