וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטה למען שליט: "זה מסע חייו של גלעד"

אריאל נוי, כתב וואלה! בצעדת שליט

27.6.2010 / 14:18

במלאת ארבע שנים לחטיפתו, יצאו הבוקר בני משפחתו של גלעד שליט בליווי אלפי תומכים לצעדה מביתם במצפה הילה לבית רה"מ בירושלים. יו"ר מטה המאבק ליבמן בעצרת בקיבוץ כברי: "היום אנחנו יוצאים למסע חייו של גלעד, מסע חיינו שלנו"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בקיבוץ כברי בגליל התקיימה בצהרים (ראשון) עצרת מחאה למען שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. מאות בני אדם שמלווים משעות הבוקר את נעם ואביבה שליט בצעדתם לירושלים, השתתפו בעצרת, שבמהלכה נראו שני צעירים כשהם יושבים כפותים. שמשון ליבמן, יו"ר מטה המאבק לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, אמר במהלך העצרת כי "היום אנחנו יוצאים למסע חייו של גלעד, מסע חיינו שלנו. אנו יוצאים למשט שכולו אהבת הארץ ובניה. מיצינו הכל במהלך ארבע שנים, לא הצלחנו".

משפחתו של החייל החטוף גלעד שליט ועוד כ-10,000 בני אדם יצאו הבוקר למסע מביתם במצפה הילה בגליל לבית ראש הממשלה בירושלים. הצועדים צועקים "גלעד הביתה". מאגף התנועה נמסר כי הצועדים עושים דרכם לנהריה וכי הצעדה מתבצעת על הכביש. תנועת כלי הרכב מופנית לדכים חלופיות, דרך היישובים תפן וחוסן המסע צפוי להימשך 12 ימים, ואורכו כ-250 קילומטר.

צעדת משפחת שליט יוני 2010. אדריאן הרבשטיין
כ-10,000 בני אדם משתתפים בצעדה/אדריאן הרבשטיין

לפני היציאה למסע, התייצבה אביבה שליט, אמו של גלעד, בפתח ביתה ואמרה: "תודה שבאתם לתמוך בנו. אנחנו יוצאים היום למסע ארוך, מתיש ואנחנו נחזור הביתה רק עם גלעד".

נעם שליט, אביו של גלעד, אמר בתחילת הצעדה: "ארבע שנים תמימות גלעד חיכה ועדיין מחכה לאלה ששלחו אותו, מחכה למפקדיו, מחכה לראשי הממשלה, מחכה לשרי הביטחון, אבל הם לא עונים. במקום זה הוא שומע, אנחנו שומעים - כי אני לא יודע אם הוא יכול לשמוע - תירוצים למכביר".

"גלעד משלם באובדן חירותו ובזכויות האדם שלו", הוסיף נעם שליט. "אפילו לחיות מחמד יש תנאי מחיה טובים יותר. הדיון על חייו של חייל צה"ל בשר ודם, הפך מדיון לערכים ואתוס, לסחר מכר של מכולת. לכן אנו אומרים 'לא נחכה יותר, לא נמתין בביתנו כאן במצפה הילה'".

צעדת משפחת שליט יוני 2010. אדריאן הרבשטיין
"גלעד משלם באובדן חירותו ובזכויות האדם שלו". נעם שליט/אדריאן הרבשטיין

עוד אמר אביו של החייל החטוף: "אנו משפחתו של גלעד, חבריו, הפעילים המסורים והנאמנים ועשרות אלפי התומכים מכל הארץ, יוצאים למסע ארוך לעבר ירושלים, למעונו של ראש הממשלה נתניהו. מסע שאני מקווה שיביא בסיומו שסיומה של הסאגה העצובה הזאת, שהיא תעודת עניות שלא היתה כדוגמתה במדינת ישראל. כל מי שחושב שארבע שנים היו מספיק זמן, שיצטרף אלינו למסע ושיביע את מחאתו ברגליים. נחזור לכאן רק עם גלעד איתנו".

במהלך כל ימי המסע לשחרורו של שליט יחלו המשתתפים בצעידה בשעה 7:30 בכל בוקר, וההליכה תימשך עד לשעות הצהרים. אז תיעשה חנייה ולאחריה בשעות אחר הצהרים ימשיך המסע לכיוון הבירה. הצעדה מתוכננת לעבור בדרכים הראשיות המחברות בין הערים ובערים עצמן, הכול בתיאום עם משטרת ישראל.

בסוף כל יום יחנו המשתתפים בכל לילה במקום אחר, ובכל הפסקת צהרים יתקיים אירוע למען שחרורו של שליט. בין השאר, יתקיימו חניות לילה בקיבוץ כפר מסריק, קריית מוצקין, קיבוץ יגור, מעגן מיכאל, מכללת רופין, שפיים, גליל-ים, תל אביב, גבעת ברנר, בית ספר שדה גבעת שפירא, ומשם יעלו המשתתפים לירושלים ב-8 ביולי.

הצעדה נערכת כעת לאורך כביש 89 עד לקיבוץ כברי, שבו יתקיים אירוע תמיכה בשעות הצהרים. לאחר מכן ייצאו בני המשפחה והמלווים לכיוון נהריה, ובשעות הערב מתוכנן אירוע תמיכה באזור הקניון. למחרת ימשיך המסע מקיבוץ לוחמי הגטאות לכיוון עכו.

לציון פתיחת המסע, התנדבו תלמידי בית הספר היסודי "גוונים", המשותף לחמישה קיבוצים בגליל המערבי, ולהציב שרשרת ענק של גזירי קרטון בצורת כפות רגליים בכניסה לאורחן בו תלון משפחת שליט בקיבוץ כפר מסריק. מחנכת כיתה ג' בבית הספר ואחת מיוזמות הרעיון, מיכל ויינברג, סיפרה לוואלה! חדשות כי התלמידים ביקשו להשתתף בצעדה, אך בשל סיבות בטחוניות דבר זה לא היה אפשרי ולכן הוחלט להכין את כפות הרגליים.

מארגני המסע ממליצים לצועדים להצטייד בכובעים, מים, קרם הגנה, אוכל למהלך היום, משרוקיות, רעשנים, שלטים מקוריים, סרטים צהובים, חולצות של גלעד שליט או חולצות לבנות.

צעדת משפחת שליט יוני 2010. אדריאן הרבשטיין
צעדת משפחת שליט יוני 2010/אדריאן הרבשטיין

אגף התנועה במשטרה השלים לקראת סוף השבוע את ההיערכות לקראת המסע, אולם במשטרה מציינים כי ייתכנו שיבושי תנועה לאורך נתיב המסע. מהמשטרה נמסר, כי "ההיערכות תכלול ליווי המשתתפים, חסימות והפניית התנועה בצירים חלופיים על פי הצורך, תוך שמירה על הסדר הציבורי, בטיחות המשתמשים בדרך וצמצום הפגיעה בשגרת החיים". במהלך הצעדה יועברו דיווחים באופן שוטף למוקד אגף התנועה בנוגע לקצב התקדמות המסע ומיקומו המדויק.

השתתפה בהכנת הכתבה: איילה חננאל

עדכון ראשון 8:35

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת הצעדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully