וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "שחרור גלעד שליט - לא בכל מחיר"

רמי שני

26.6.2010 / 12:37

שר האוצר יובל שטייניץ הביע את עמדתו בנושא העסקה לשחרור גלעד שליט ואמר כי אסור למקבלי ההחלטות לפעול משיקולים של רגש. בנושא שאלת המחיר אמר כי יש להגביל את מספר האסירים שישוחררו בעסקה

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס היום (שבת) לנושא החזרתו של החייל החטוף גלעד שליט. באירוע "שבתרבות" שנערך בבאר שבע, אמר שטייניץ כי "זו אחת השאלות המורכבות והבעייתיות. אחת הדילמות הטרגיות ביותר שמקבלי ההחלטות עומדים בפניהן. בצד אחד ישנו הלב: כולנו בלב אחד מתפללים לראות את שליט איתנו. מצד שני, כשאתה מקבל על עצמך לא רק לקרוא עיתונים אלא להיות חלק ממקבלי ההחלטות, הן באות מהראש, לא רק מהבטן. אי אפשר להתעלם בטרגדיה הזאת, משקולים של ביטחון לאומי. ההחלטות לא יכולות להתקבל ברחוב. מדינת ישראל צריכה להתקיים ולהגן על עצמה תחת איומים קשים".

שטייניץ הוסיף כי "כולנו חשים את האינטרס הציבורי. אבל כדי שנוכל להמשיך להתקיים ולהגן על בנינו וילדינו אנחנו צריכים להיות זהירים ולא להתעלם משיקולים של ביטחון לאומי. אי אפשר לשים אותם בצד ולהתעלם מהם ולפעול אך ורק משיקולים של רגש".

בנוגע לשאלת המחיר בעסקה להחזרתו של שליט אמר שטייניץ כי יש להגביל את מספר האסירים שישוחררו בעסקה. לדבריו, "מי שאומר בכל מחיר, לא יודע מה הוא שח. אם האמירה תהיה בכל מחיר, מחר זה יגיע לעשרת אלפים מחבלים כלואים ולדרישות טריטוריאליות. ארגוני טרור יכולים לבקש לפנות ישוב בגבול הצפון למשל. יגידו שיש עשרות חיילים או אזרחים בידיים. ישראל עושה כל מאמץ להחזיר כל חייל חטוף הביתה, ממדינות אחרות".

שטייניץ המשיך ואמר כי "מי שמקבל על עצמו להיות בעמדת הנהגה, לא יכול להתעלם מהשלכות אפשריות על ביטחון המדינה ולפעול מהלב. כל אבא ואימא, רואים את טובת ילדיהם לנגד עיניהם. אם זה היה קורה לבני או לקרוב משפחתי הייתי מרגיש אחרת ופוסל את עצמי לקבל החלטות. אני מכבד את הוריו של שליט והבהרתי את עמדתי, שאני מתנגד לשחרור אסירים. מכבד את זכותם להיאבק ומבין אותם. שחרור סיטונאי ללא בקרה של אסירים, יכול לגרום לעליה בניסיונות לחטוף אזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully