וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס: "ישראל - משמידת עם ומתנקשת"

נשיא ונצואלה מתח ביקורת חריפה על ישראל במהלך פגישה עם נשיא סוריה בקראקס. צ'אווס אמר למקבילו הסורי כי ישראל "תועמד במקומה", אך סירב לפרט באיזו דרך זה ייעשה

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס תיאר הבוקר (ראשון) את ישראל כמדינה "משמידת עם" המשמשת כמתנקש עבור ארצות הברית והעריך שביום מן הימים היא "תועמד במקומה". במסגרת פגישה עם נשיא סוריה בשאר אל-אסד בבירת ונצואלה התייחס צ'אווס לישראל ואמר כי היא הפכה למתנקש חמוש של ארה"ב. "אין על כך ויכוח, זה מאיים על כולנו", הוסיף.

עם זאת, צ'אווס הסתייג ממהלך צבאי והביע תמיכה במאבק סורי בלתי אלים להשבת שטחי רמת הגולן לידיה. "הטריטוריה תשוב יום אחד לידיים סוריות" אמר הנשיא הסוציאליסטי, "כמובן שהיינו רוצים שזה ייעשה בדרך של שלום, כי איננו מעוניינים במלחמות נוספות".

צ'אווס מתח ביקורת חריפה על התנהלותה של ישראל והביע תקווה ש"יום אחד המדינה משמידת העם הזו תועמד במקומה, ובואו נקווה שדמוקרטיה אמיתית תקום שם, כזו איתה ניתן יהיה לחלוק דרך ורעיון". ואולם, נשיא ונצואלה לא פירט באיזו דרך תועמד ישראל במקומה.

הנשיא הסורי המסייר במדינות דרום אמריקה שמע מנשיא ונצואלה שהניסיון האמריקאי לבודד את סוריה ולעצב מחדש את פני המזרח התיכון כשל, ולדבריו ישראל איבדה בשל כך בעלי ברית רבים. בנוסף, צ'אווס הבהיר בתום הפגישה עם הנשיא הסורי כי הפגישה היא חלק מיצירת הציר קראקס-דמשק שלדבריו חולקות את אותם אינטרסים שהם "מאבק באימפריאליזם, בקפיטליזם ובהגמוניה הנאו-ליברלית שמאיימת על הישרדות המין האנושי". אסד הודה לצ'אווס על התמיכה ב"מטרות צודקות גם באמריקה הלטינית וגם באזורנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully