וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי אירנים הפגינו בפריז נגד אחמדינג'ד

פריז נצבעה בסגול - צבעם של מתנגדי משטר האייתוללות בטהרן. ארגוני האופוזיציה למשטרו של אחמדינג'ד קראו להגביר הסנקציות על אירן. "העם האירני יתנגד עד שהדיקטטורה במדינה הזו תיפול"

עשרות אלפים של גולים מאירן הגיעו היום (שבת) להפגנה בפריז נגד משטר האייתוללות בטהרן וקראו להגביר את הסנקציות שמוטלות על אירן. להפגנה הגיעו גם מנהיגים מערביים רבים, וביניהם השגריר לשעבר של ארצות הברית לאו"ם ג'ון בולטון, וראש הממשלה לשעבר של ספרד, חוזה מאריה אזנר.

נציגי האופוזיציה קראו להפיל את שלטון האייתוללות. מנהיגת המועצה של ארגוני האופוזיציה באירן, מאריאם ראדגאווי קראה להפוך את אירן לדמוקרטיה ולסיים את שלטון האיסלם במדינה.

"העם האירני ימשיך להתנגד עד שהדיקטטורה במדינה הזו תיפול", קראה לעבר הקהל הרב שהגיע לרובע בצפון פריז. בולטון קרא לממשלת ארצות הברית להוציא מחוץ לרשימת ארגוני הטרור את אחד מארגוני האופוזיציה שנציגיו השתתפו בהפגנה. בנוסף מתח בולטון ביקורת קשה על פעולות המשטר בטהרן ואופי דיכוי המהומות שארעו שם לאחר הבחירות, בהם נבחר הנשיא המכהן מחמוד אחמדינג'ד. "אירן יותר ממוכנה לדמוקרטיה", אמר בולטון.

ראש הממשלה לשעבר של ספרד אמר כי "הקהילה הבינלאומית איבדה הזדמנות חשובה לפני כשנה כאשר לא העניקה תמיכה מספקת ללוחמי השלום ברחובות אירן שהפגינו לאחר הבחירות".

מארגני ההפגנה טענו כי לא פחות ממאה אלף בני אדם הגיעו להפגין ובהם גם 20 חברי פרלמנט מרחבי אירופה. המשטרה מנגד העריכה כי להפגנה הגיעו 30 אלף בני אדם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully