וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי המעצמות ממשיכים ללחוץ על אירן

שמונת המנהיגים של המעצמות המתועשות הביעו דאגה לגבי תוכנית הגרעין של אירן. בפגישה מתחו המנהיגים ביקורת גם על צפון קוריאה וישראל. "המצור בעזה לא יכול להימשך"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

מנהיגי שמונה המעצמות המתועשות בעולם, שנפגשו בקנדה, מתחו ביקורת נגד שתיים ממדינות "ציר הרשע" כפי שהן מכונות במערב – אירן וצפון קוריאה וגם מתחו ביקורת על ישראל. המעצמות תמכו בדרום קוריאה שדורשת ממועצת הביטחון של האו"ם לגנות את צפון קוריאה בעקבות הטבעת ספינה דרום קוריאנית, תקיפה שבה נהרגו 46 בני אדם. "אנו מגנים את ההתקפה שהובילה לטביעתה של הספינה" נכתב בטיוטת ההחלטה.

מנהיגי המעצמות מתחו ביקורת גם על התקיפות שביצעו משמרות המהפכה במפגינים אירניים שמחו על תוצאות הבחירות האחרונות. "אנו מצפים מהממשל באירן לכבד את החוק ואת חופש הביטוי, כפי שמורות אמנות בינלאומיות שעליהם חתמה אירן". בנוסף נמתחה ביקורת לגבי תוכנית הגרעין של אירן. "אנו מודאגים מחוסר השקיפות שבה נוהגת אירן בנוגע לפעילותה הגרעינית והעשרת האורניום".

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר כי "צרפת מעוניינת בסנקציות חריפות יותר נגד אירן הכוללות גם פגיעה בייבוא הנפט הגולמי".

גם ישראל קיבלה התייחסות ממנהיגי שמונה המעצמות, שמתחו ביקורת על הפעולה נגד משט השלום ועל ההשתלטות הישראלית על הספינה מרמרה. "שמונה המעצמות מצרות על אובדן החיים, והפצועים שסבלו בתקיפה הישראלית". המעצמות התייחסו גם למצור על עזה וקבעו כי "המצור על עזה אינו יכול להימשך. ההסדר הנוכחי בעזה חייב להשתנות". יחד עם זאת שמונת המנהיגים ברכו על החלטת ישראל להקים ועדת בדיקה לחקירת אירועי המשט, וקראו לישראל ולרשות הפלסטינית לעבוד לקראת שיחות ישירות.

מקורות דיפלומטים מסרו כי הטון הסופי של החלטת שמונה המעצמות לגבי הביקורת כלפי אירן יושפע בצורה חזקה על ידי רוסיה, המחזיקה בזכות וטו במועצת הביטחון של האו"ם. מנגד גם ההצהרה כלפי ישראל תושפע מעמדה של ארצות הברית שעשויה לרכך את הביקורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully