וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: על טורקיה להוכיח מחויבותה למערב

ארה"ב העלתה תהיות על מחויבותה של טורקיה לנאט"ו, אירופה וארה"ב בשל התנגדותה לסנקציות נגד אירן ולהתבטאויותיה נגד ישראל. שגריר טורקיה בוושינגטון: מופתע מהדברים

ארה"ב סבורה כי על טורקיה להוכיח את מחויבותה למערב לאחר התבטאותיו של ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן על המשט לעזה וכן תמיכתה של טורקיה באירן, כך דווח הבוקר (שבת) בקול ישראל.

הממונה לענייני אירופה בממשל האמריקאי, פיליפ גורדון, אמר כי בוושינגטון סבורים שטורקיה עדיין מחויבת לנאט"ו, אירופה וארה"ב, אך עליה להוכיח מחויבות זו. הוא הוסיף כי בוושינגטון מתקשים להבין את התנגדות הטורקים לסנקציות נגד אירן.

שגריר טורקיה בוושינגטון, נמיק טן, אמר בתגובה, כי הוא מופתע מהדברים, וכי אין להטיל ספק במחויבות טורקיה לנאט"ו. הוא הדגיש כי טורקיה הבהירה לארה"ב כי היא איננה יכולה להצביע בעד סבב הסנקציות במועצת הביטחון של האו"ם בשל העסקה להחלפת אורניום שנעשתה בין אנקרה לטהרן. טן הוסיף כי טורקיה מעוניינת לשמור על ערוצי התקשורת פתוחים מול אירן כדי להגיע להסדר עימה בדרכים דיפלומטיות.

בתוך כך, אישר אתמול הקונגרס האמריקאי שורה של סנקציות כלכליות נוספות נגד אירן. לפי ההצעה, אותה יזמו הסנאטור כריס דוד וחבר הקונגרס האוורד ברמן, בנקים זרים המנהלים קשר עסקי עם בנקים אירנים או עם משמרות המהפכה לא יוכלו לבצע עסקים בארה"ב. כעת, תועבר הצעת החוק לחתימתו הסופית של נשיא ארה"ב ברק אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully