וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר רטוב: אחרי השרב – גשם ברחבי הארץ

תושבים רבים מצפון ועד דרום התעוררו הבוקר לקול הטיפות על אדן חלונם. "הגשם ברובו ירענן את המטיילים", מסרו בשירות המטאורולוגי. כבר מחר צפוי מזג האוויר לשוב לטמפרטורות המוכרות בקיץ

גשמי קיץ: אחרי שבוע חם במיוחד בו טיפסו הטמפרטורות עד לגובה של 41 מעלות ביום שני האחרון, התעוררו הבוקר (שבת)רבים מתושבי ישראל לקול טיפות הגשם על חלונם. ממטרים רבים הורגשו משעות לפנות הבוקר באזורים רבים ברחבי הארץ.

לדברי החזאית התורנית של השירות המטאורלוגי, רינת רחמים, גשם יורד בשעות אלה באזור אשקלון והרי יהודה, וממטרים נוספים צפויים במשך היום, עד שעות הצהרים מחר. בשעה זו לדוגמה, מדווחים תושבי קיבוץ ברור חיל הסמוך לשדרות על גשם חזק מלווה בסופות רעמים, כמו כן דווח כי במהלך שעות לפנות הבוקר מבול פקד את תושבי מודיעין.

ברחבי הארץ ירדו גשמים בכמויות שונות שנעות בין כמות זניחה של 0.1 מילימטרים ועד ל-4.3 מילימטרים, המתאימים יותר לימים הגשומים של החורף. עם זאת מסרה רחמים כי הגשם לא אמור ברובו להפריע למטיילי השבת. "הגשם בכמותו המועטה ברוב הארץ יכול לרענן את המטיילים, שנהנים ממזג אוויר נוח יחסית לעונה", אמרה.

נכון לשעות הבוקר כמות המשקעים מגוונת באזורים השונים. כך למשל, ברחבי הגליל המערבי ירדו בין 0.5 מילימטרים ל-4 מילימטרים, בצפון רמת הגולן ירדו 2.5 מילימטרים, מי הכינרת ותושבי תל אביב נהנו מ-0.5 מילימטר גשם, בבית דגן ירדו 2.5 מילימטרים ובהר חרשה בנגב הצפוני נרשמו 4.3 מילימטרים.

רחמים הוסיפה וציינה כי גשמים אינם מהווים מראה נדיר בעונה זו. "גשמים כאלה הם מראה די שכיח. כל קיץ יש גשמי קיץ כאלה. זה לא יוצא דופן", אמרה והסבירה כי מערכת מזג האוויר מושפעת מהאפיק העונתי של הקיץ המגיע לאזורנו מפרס וכי לפעמים היא מפותחת מהרגיל, כפי שהורגש הבוקר.

בנוגע לצפי מזג האוויר לשאר השבוע אמרה רחמים כי אנו אמנם נהנים כעת מטמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה אך כי כבר מחר בצהרים אמור הגשם לחדול והתחממות נוספת צפויה להגיע לאזור ביום שלישי. "נרגיש חום אבל לא קיצוני כמו בשבוע שעבר", אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • גשם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully