וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בין רוסיה לאירופה בגלל הסנקציות החדשות?

שגריר רוסיה באיחוד האירופי הזהיר כי יחסיהם ידרדרו, אם הכלכלה הרוסית תיפגע בעקבות הסנקציות הכלכליות על אירן. השגריר טען כי הסנקציות "אינן נבונות": "מה הקשר בין גז ונפט לבין הגרעין?"

שיתוף הפעולה בין רוסיה לבין מדינות אירופה עלול להיפגע, באם חברות רוסיות יינזקו בעקבות הסנקציות החד צדדיות שהוטלו על אירן – כך הזהיר אתמול (שישי) שגריר רוסיה באיחוד האירופי ולדימיר צ'יזוב. השגריר הרוסי אמר במהלך מסיבת עיתונאים בבריסל כי הסנקציות הכלכליות שנוסחו באיחוד האירופי ובארצות הברית חורגות מאלה שאושרו על ידי האו"ם, בגיבויה של רוסיה. "אם אתם רוצים להניא את טהרן מהמשך פיתוח תכנית הגרעין שלה – מדוע לעזאזל אתם פוגעים בתעשיית הגז והנפט האירנית?", אמר.

"איננו תומכים בסנקציות האלה. בעינינו, הסנקציות האלה הן שגויות מעיקרן, ומהוות טקטיקה כושלת", אמר צ'יזוב. הוא ציין כי "הסנקציות שאושרו על ידי מועצת הביטחון של האו"ם הן נבונות, הסנקציות החדשות - כלל לא". הוא הוסיף כי "אין ספק שסנקציות חד צדדיות יפגעו קשות במאמצים הדיפלומטיים לקרב את אירן למערב ולשכנעה לעצור את פעולותיה הגרעיניות".

צ'יזוב הדגיש את דאגה הרבה של רוסיה מפני פגיעה בעסקיה בעקבות הסנקציות הכלכליות. "לא נקבל כל הפרה או פגיעה בזכויותיהן ובפעילויותיהן של חברות רוסיות, שייגרמו בעקבות הסנקציות החד צדדיות. על האיחוד האירופי להתחשב ברגישות של החברות הרוסיות הנמצאות בתווך", אמר.

המטרה: הפעלת לחץ כלכלי על אירן

שלשום אישר הקונגרס האמריקאי שורה של סנקציות כלכליות נוספות נגד אירן. על פי ההצעה, אותה יזמו הסנאטור כריס דוד וחבר הקונגרס האוורד ברמן, בנקים זרים המנהלים קשר עסקי עם בנקים אירנים או עם משמרות המהפכה לא יוכלו לבצע עסקים בארה"ב. כמו כן, האיחוד האירופי אישר לפני כעשרה ימים שורת ההגבלות החדשות, הכוללת נקיטת צעדים לחסום השקעות בתחום הנפט והגז והצרת יכולות הזיקוק והפקת גז של הרפובליקה האיסלמית. הצעדים מתמקדים בסחר, בנקאות בביטוח, כמו גם בענף התחבורה של אירן, כולל שילוח ימי ואווירי.

מדובר בצעדים חמורים יותר מהסנקציות שהתקבלו שבוע קודם לכן במועצת הביטחון של האו"ם, ומיועדים ללחוץ על טהרן לשוב לדיונים על תכנית העשרת האורניום שלה. רוסיה לא איחרה להביע את מורת רוחה מהסנקציות החדשות. לפני כשבוע מתח נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב ביקורת על הסנקציות. לדבריו, הן רק עלולות "להחריף את המצב הנוכחי ולגרום לנזק רב יותר לדיאלוג עם טהרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully