וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לבני: "המשא ומתן המדיני – אינטרס ישראלי"

יו"ר האופוזיציה דיברה בכנס בקיבוץ לוחמי הגטאות וביקרה את מדיניות הממשלה. "מקווה שהציבור מבין שעקרון שתי המדינות הוא האופציה היחידה שמייצגת את האינטרס הישראלי"

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, דיברה היום (שישי) בכנס נשים בקיבוץ לוחמי הגטאות. היא מתחה ביקורת על התנהלות הממשלה סביב אירועי המשט לעזה ואמרה: "ממשלת ישראל, שספגה ביקורת מהעולם, שחררה טרוריסטים ביום בו נתפסו, פתחה את המצור, ועכשיו אנו שומעים שמתכוונת לאפשר לשרי חוץ להגיע לעזה. זה נובע מכך שלממשלת ישראל אין מדיניות שמתנהלת לפני שני צדי המשוואה. היום מובן שזו הדרך היחידה לייצר חזית בינלאומית מול הטרור".

לבני התייחסה לצורך בהמשך המשא ומתן המדיני, ואמרה, כי "כשניהלנו מו"מ מול הצד הפרגמאטי בצד השני, העולם הבין שאנו באמת מעוניינים בהסדר, מתוך כך שזהו האינטרס העליון שלנו ולא מתוך כניעה ולחץ. אז העולם גם קבע את אותם תנאים שעד שהחמאס לא ימלא אחריהם הוא לא יקבל לגיטימיות – הכרה בקיומה של ישראל, הפסקת הטרור וקבלת הסכמים קודמים. ארבע שנים זה החזיק מעמד כי העולם הבין שאם חמאס מתחזק אז האחרים בצד הפלסטיני, שאיתם ניתן להגיע להסדר, נחלשים, ושעם חמאס אין תקווה לשלום".

לדברי יו"ר האופוזיציה, "במהלך השנה האחרונה נשמטה רגל אחת מהמשוואה, רגל ההסדר. על הרקע הזה הגיע אירוע המשט, אירוע מקומי שהקים את העולם כולו נגדנו. אני מקווה שהשנה האחרונה הובילה להבנה עמוקה בציבור הישראלי, גם בצד הימני של המפה, שעקרון שתי מדינות הלאום זו האופציה היחידה שמייצגת את האינטרס הישראלי... ההבנה שיכולת התמרון של צה"ל תלויה גם במרחב שנותנת לנו הקהילה הבינלאומית ותלויה ביחסים שלנו עם ארה"ב".

לבני התייחסה לשינוי שעבר על הממשלה בהקשר הזה: "ראש הממשלה שסירב לומר לפני הבחירות את המילים הללו, מדבר היום על האופציה הזו. שר החוץ ליברמן שפרש מממשלה בעקבות אנאפוליס מבקש היום מהפלסטינים להיכנס לחדר המו"מ כדי לדבר על אותם נושאים רק בתנאים גרועים יותר. אלי ישי, שדרש ממני לא לדבר על ירושלים, שותף בממשלה שבמו"מ תדבר על כל נושאי הליבה וגם על ירושלים".

בעניין המאבק לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, אמרה לבני: "כל מה שמשפחת שליט עושה כדי לשחרר את בנה הוא הכי לגיטימי בעולם. כמיהה של הציבור לראות חייל חוזר הביתה היא לא רק לגיטימית אלא אומרת משהו עלינו כחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully