וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זאהר: "לא יודע אם שליט עדיין בעזה"

במלאת 4 שנים לנפילתו בשבי של גלעד שליט, אמר בכיר חמאס כי אין כעת שום הצעה חדשה על הפרק בנוגע לשחרורו. לדבריו, אין לו כל מידע בנוגע למצבו של שליט

בכיר חמאס מחמוד א-זאהר אמר הבוקר (שישי) כי המגעים עם המתווך הגרמני לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט הופסקו לפני כחצי שנה. במלאת ארבע שנים לנפילתו של שליט בשבי, הוסיף א-זאהר בראיון לקול ישראל, כי אין כעת שום הצעה חדשה על הפרק. לדבריו, אין לו מידע על מצבו של שליט ואין הוא יודע אם שליט עדיין ברצועה.

א-זאהר שב והאשים את ישראל בסיכול עסקת האסירים שבמסגרתה אמור היה להיות משוחרר שליט. לטענתו, ישראל עדיין מתעקשת שאסירי חמאס המתגוררים בגדה יגורשו לרצועת עזה.

שלשום חמאס שב והבהיר כי לא יאפשר ביקור של הצלב האדום אצל שליט ברצועת עזה. בראיון לביטאון החמאס "פלסטין", אמר חבר הפרלמנט של הארגון, יחיא מוסא, כי דברי סגן ראש משלחת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל ובשטחים, לפיהם ארגונו מאוכזב מכך שחמאס אינו מאפשר ביקור אצל שליט, "מביעים את הזדהותו עם המצב של שליט מבלי שהוא לוקח בחשבון את תנאי השטח ואת התנאים הפוליטיים והצבאיים".

אמש אמר נעם שליט במהלך ביקור ברומא, כי "אני מבקש ודורש שהקהילה הבינאומית והקהילה האירופית במיוחד, אשר ידעה להפעיל לחץ על ממשלת ישראל לעשות צעדים הומניטרים כלפי הפלסטינים בעזה, תפעיל בכל האמצעים העומדים לרשותה לחץ על מנהיגי החמאס לעשות צעד הומניטרי קטן כלפי אזרח שלה - כלפי גלעד, ששחרורו יביא גם לשחרורם של מאות אסירים פלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully