וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אושרו סנקציות נוספות נגד אירן

הקונגרס האמריקאי אישר באופן סופי סנקציות כלכליות נוספות נגד אירן במטרה ללחוץ עליה לרסן את תכניתה גרעינית. ע"פ ההצעה, בנקים זרים המקיימים קשרים עם אירן לא יוכלו לפעול בארה"ב

הקונגרס האמריקאי אישר הלילה (שישי) שורה של סנקציות כלכליות נוספות נגד אירן. לפי ההצעה, אותה יזמו הסנאטור כריס דוד וחבר הקונגרס האוורד ברמן, בנקים זרים המנהלים קשר עסקי עם בנקים אירנים או עם משמרות המהפכה לא יוכלו לבצע עסקים בארה"ב. כעת, תועבר הצעת החוק לחתימתו הסופית של נשיא ארה"ב ברק אובמה.

הסנאטור הרפובליקני ג'ון מק'קיין אמר במהלך הדיון בנושא בסנאט כי "בעזרת החקיקה הזאת, אנו נציב אפשרות בחירה בפני חברות בכל העולם: האם אתם רוצים לעשות עסקים עם אירן או האם אתם רוצים לעשות עסקים עם ארה"ב?".

"הסנקציות של האו"ם, על אף שהן מהוות צעד ראשון טוב, הן די פושרות. הן פושרות מכיוון שיש חברות אחרות במועצת הביטחון של האו"ם שרוצות להמשיך בקשרי מסחר עם אירן. ארה"ב חייבת להעביר את הסנקציות הללו", אמרה הסנאטורית הדמוקרטית ברברה מיקולסקי.

מספר חברות ברחבי העולם כבר החלו לנתק את קשרי המסחר שלהן עם אירן. חברות כמו חברת הנפט והגז האיטלקית "אני" וענק האנרגיה הצרפתי "טוטאל". עם זאת, ישנן מספר חברות שעדיין מעוניינות בקשרי מסחר עם טהרן כמו חברת "גזפרום" הרוסית וכן חברות נוספות בסין המוכרות בנזין לאירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully