וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "המשטים לעזה - חסרי אחריות"

במחלקת המדינה בוושינגטון מנסים למנוע את העימות הימי הבא. בהודעה רשמית שפרסם הבית הלבן נמסר כי "העברת סחורות בצורה ישירה לעזה אינה הולמת, אחראית או אפקטיבית"

משטי הסיוע שעושים את דרכם לרצועת עזה הם "חסרי אחריות" – כך הצהירה אמש (חמישי) מחלקת המדינה של ארצות הברית. בהצהרה שפרסם הבית הלבן בתגובה למשט הלבנוני שעתיד לצאת לעבר הרצועה. "קיימים מנגנונים קבילים להעברת סיוע הומניטרי לעזה, בהישען על מדינות וארגונים הערוכים לכך. אין כל צורך בעימותים בלתי נחוצים. אנו קוראים לכל הגורמים לפעול באופן אחראי, במטרה להיענות לצרכיהם של תושבי עזה".

במחלקת המדינה האמריקאית מבקשים למנוע בכל דרך את יציאת המשטים לים. "משלוח ישיר לרצועה דרך הים אינו הולם או אחראי. העברת הסחורות באמצעות המשטים היא ללא ספק, תחת הנסיבות – אינה אפקטיבית בעליל", נמסר עוד.

"סיוע לעזה - בערוצים המקובלים"

כמו כן, ההצהרה התייחסה לדרך שבה מועבר הציוד ההומניטרי והסחורות החיוניות לרצועה. מחלקת המדינה הודיעה כי מדיניות העברת הסחורות לרצועה דרך השטח היבשתי של ישראל ומנמל אשדוד זכתה לגיבוי מלא מצד הקהילה הבינלאומית, לרבות הקוורטט, האיחוד האירופי והאו"ם. כמו כן, נמסר כי מדיניות זו מקובלת על רוסיה, המשתתפת כגורם מתווך במגעים הדיפלומטיים בין ישראל והרשות הפלסטינית.

עוד נמסר, כי "לצד חברינו מהקהילה הבינ"ל, אנו מקווים שכל הגופים החפצים בהעברת סחורות וסיוע לרצועת עזה יעשו כן דרך הערוצים המקובלים, כך שהסחורות ייבדקו ויועברו בתחנות היבשתיות בדרכן לרצועה".

שלשום נועד שר הביטחון אהוד ברק עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, והביע בפניה את דאגתו מהקושי של לבנון להתמודד עם ארגון חיזבאללה. ברק התייחס גם למשט הנשים הלבנוני, ואמר כי "ישראל תראה בממשלת לבנון אחראית לכל פעולה שתתבצע משטחה נגד ישראל". לדבריו, "ישראל מתכוונת להמשיך ולבדוק בנמל אשדוד, כל ציוד שיגיע לעזה דרך הים".

עדכון ראשון: 22:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully