וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכאות לבגרות: שוהם בראש, בני ברק בתחתית

גיל סימה

24.6.2010 / 19:49

משרד החינוך מפרסם את רשימת אחוזי הזכאות לבגרות ברשויות המקומיות. במקום הראשון נמצאת שוהם עם 87%. בסוף הטבלה – בני ברק עם 11% בלבד. בתל אביב 69% זכאים לבגרות

משרד החינוך פרסם היום (חמישי) את אחוזי הזכאות לתעודת בגרות ברשויות המקומיות השונות לשנת 2009. בראש טבלת הזכאים ניצבת שוהם עם 87% זכאות לבגרויות בקרב תלמידיה. בין המובילות נמצאת גם גבעתיים, ש-78% מתלמידיה זכאים לבגרות, ואשר רשמה גם עלייה מרשימה של 7%. רק לפני שבוע פורסמו הנתונים הארציים, המצביעים על עלייה של 1.7%.

והנה עשר הערים המובילות באחוזי הזכאות לבגרות - במקום הראשון נמצאת שוהם, עם 87.24%. במקום השני - מועצה אזורית דרום השרון, עם 86.64%. שלישית, כוכב יאיר: 85.92%. רביעית, גבעת שמואל: 80.67%. חמישית רעננה עם 78.58%, שישית גבעתיים עם 78.47%. שביעית רמת השרון עם 77.61%, שמינית הוד השרון עם 76.54%, תשיעית הרצליה עם 75.35% וחותמת את רשימת המובילות – פורדיס, עם 73.96% זכאות לבגרויות.

ראש המועצה המקומית שוהם בירך על הדירוג הגבוה, ואמר כי "ההישג הוא בזכות המודל הייחודי שגיבשנו לחינוך אישי ודיפרנציאלי הנותן אתגר ועניין למצטיינים, לצד מערך תגבור למתקשים". הצלחתה של שוהם היא כפולה: לא זו בלבד שהיא התבססה בראש הרשימה, אלא גם רשמה עלייה 'מטאורית' של 9%. ראש עיריית גבעתיים ראובן בן שחר אמר בגאווה כי "זוהי תעודת כבוד לתלמידי העיר ולתכנית הבגרויות שהפעלנו לפני כשנתיים".

תל אביב וירושלים - באמצע

כבר בשבוע שעבר הסביר שר החינוך גדעון סער כי הסיבה לשיפור הקל באחוזי הזכאות לבגרויות טמון בנתונים הנמוכים של המגזר החרדי. מטבלת הזכאות עולה כי העיר החרדית הגדולה בישראל, בני ברק, נמצאת בתחתית הרשימה עם ירידה של 4%, כשהיא עומדת על 11 אחוזי זכאות בלבד. מעיריית בני ברק נמסר כי הדבר נובע מכך שמרבית התלמידים לומדים בישיבות ולכן אינם ניגשים לבחינות הבגרות. "הגיע הזמן לנפץ את בועת המידע החסר כל בסיס בכל הקשור להפצת נתוני החינוך בעיר. מי שמוסר את הנתונים לא דאג לעדכן את המציאות האמיתית, לפיה 90% מתלמידי התיכון הם תלמידי ישיבות".

יחד עם זאת נראה כי ראשי רשויות רבות בישראל ימצאו סיבה טובה לחייך עם עלייה נאה בנתוניהם. כך למשל בערים כמו נתניה, כרמיאל, מגדל העמק ואשדוד עלו נתוני הזכאויות, אולם יותר מכולן, אפשר לציין את אזור שקפצה בקרוב ל-15% בנתונים, והתברגה בקרב מדרג הטיפוח המוגדר על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 'בינונית' עם נתון של 68 אחוז. נתון מחמיא נוסף ניתן לייחס לרשויות המקומיות בקרב המגזר הערבי והדרוזי שם ניכרת עלייה של אחוזים ניכרים בנתוני הזכאויות. כך למשל ניתן למצוא את אום אל פחם עם 45% (עלייה של 8% מהשנה שעברה) והישוב הדרוזי בית ג'ן עם נתון של 69% (עלייה של 12% מהשנה שעברה).

ומה עם הערים הגדולות? תל אביב נותרה עם 68.77% זכאות, ובירושלים נרשמה ירידה של 3% ל-48.41% זכאות לבגרויות. מעיריית ירושלים נמסר כי "הנתון אינו משקף את המצב בעיר, כיוון שישנם תלמידים שונים ממגזרים שונים שחלקם אינם נבחנים במבחני הבגרות בישראל, אלא במבחני התהוג'יה הערביים. על כן לא מדובר בנתון נוסף והוא אינו משקף את אחוז הזכאים לבגרות מקרב התלמידים שניגשים לבחינות בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully