וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: עלייה במספר הזכאים לבגרות

גיל סימה

15.6.2010 / 12:00

לפי נתונים שהציג המשרד, מספר התלמידים בישראל הזכאים לתעודת בגרות עלה ב-1.7% בשנת 2009, בהשוואה לשנה שקדמה לה. העלייה המשמעותית ביותר נרשמה במגזר הדרוזי

46.1% מתלמידי ישראל היו זכאים לתעודת בגרות בשנת הלימודים הקודמת תשס"ט - עלייה של 1.7% לעומת שנת תשס"ח. כך עולה מנתוני בחינות הבגרות שפרסם הבוקר (שלישי) משרד החינוך. במספרים מוחלטים: כאלפיים תלמידים נוספים היו זכאים לבגרות בתשס"ט, בהשוואה לשנה שקדמה לה.

בעת הצגת הנתונים במסיבת עיתונאים בירושלים, אמר שר החינוך גדעון סער: "הצבנו את העלייה בזכאות כיעד של המשרד אבל זה לא היעד הבלבדי שלנו. אנחנו בכיוון הנכון אבל לא צריך להפריז". עוד אמר השר: "אין דרך להשתפר אם לא מציבים יעדים. מבחינתי כאיש פוליטי זה היה כרוך בסיכון".

לפי הנתונים שהוצגו, בקרב המגזר היהודי בלבד, אחוז הזכאים לבגרות עלה בשנת הלימודים תשס"ט מ-50.5% ל-52.2%. בניכוי תלמידים מהמגזר החרדי העלייה בזכאות היא מ-59.7% ל-61.8%. בקרב המגזר החרדי רק 8.6% היו זכאים לבגרות. עוד עולה מהנתונים כי העלייה המשמעותית ביותר במספר הזכאים לבגרות במהלך שנת הלימודים הקודמת נרשמה במגזר הדרוזי - מ-39.5% ל-48% (עלייה של 8.5%).

מנכ"ל משרד החינוך שמשון שושני אמר במסיבת העיתונאים, כי "הנתונים מעידים על בלימת הירידה שהסתמנה בשנים האחרונות". שר החינוך הסביר בהקשר זה, כי יש לזקוף את מגמת העלייה במספר הזכאים לבגרות גם לשקט היחסי שממנו נהנתה מערכת החינוך ולהיעדר שביתות.

מנכ"ל שר החינוך התייחס בדבריו גם לדליפת השאלות בבחינת הבגרות במתמטיקה השנה. לדבריו, בשבוע הבא יוגש לשר החינוך דו"ח מיוחד שהוכן בעקבות המקרה. רחל קדם, רכזת במקצוע המתמטיקה שהיתה חברה בוועדה לחיבור מבחני הבגרות, נעצרה באחרונה בחשד להדלפת השאלות לידי ארז כהן, מורה פרטי החשוד בהעברתן לאחד הסטודנטים אותו לימד במסגרת המכינה הקדם אקדמית בטכניון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully