וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר עוזי לנדאו: "נגן בכוח על מאגרי הגז"

שר התשתיות עוזי לנדאו שלח איתות לממשלת לבנון ואמר כי ישראל מוכנה להשתמש בכוח כדי להגן על מרבצי הגז שהתגלו סמוך לחופיה. זאת לאחר שבכירים בלבנון טענו כי חלק מהמרבצים נמצאים בשטחה

ישראל מוכנה להשתמש בכוח על מנת להגן על מרבצי הגז שהתגלו סמוך לחופיה, כך אמר שר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו. דבריו באים בעקבות טענות בלבנון כי המרבצים שהתגלו נמצאים גם בשטחה. בראיון ל"בלומברג" שנערך במשרדו בירושלים ופורסם היום (חמישי), אמר לנדאו: "לא נהסס להשתמש בכוח ועוצמה כדי להגן לא רק על שלטון החוק אלא גם החוק הימי הבינלאומי".

לדבריו, ללבנונים תמיד יהיה מה להגיד על כל מה שנמצא. "הסיבה לכך היא שהם לא קוראים תיגר על הממצאים שלנו ומה שהם מכנים הכיבוש של הים. עצם הקיום שלנו כאן הוא עניין של כיבוש מבחינתם. אלה אזורים שנמצאים במימיה הכלכליים של ישראל".

בעקבות גילוי מאגרי גז בקידוחי תמר ולוויתן פתחה ישראל בשיחות עם קפריסין על מנת להבהיר את נושא הגבולות הימיים, אמר לנדאו. לפני כשבועיים יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי אמר ש"ישראל מתעלמת מהעובדה שלפי המפות, המרבצים חודרים לתוך מימיה של לבנון", כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

גם שר האנרגיה הלבנוני גבראן באסיל התייחס לנושא ואמר כי ארצו "לא תאפשר לישראל או כל חברה שפועלת למען אינטרסים ישראליים לקחת כל כמות של גז הנמצאת בשטחינו". הוא הוסיף כי חברת הקידוח נובל, הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, הוזהרה שלא לעבוד קרוב לשטח הכלכלי של לבנון. באסיל המשיך ואמר כי ממשלת לבנון "צריכה לפעול במהרה כדי להתחיל בקידוחי גז סמוך לחוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully